Capcom zapowiedział wydanie na konsole kolekcji z grami Dungeon & Dragons: Tower of Doom i Dungeon & Dragons: Shadow over Mystara
Firma Capcom zamierza wydać na konsole kolekcję zawierającą klasyczne chodzone bijatyki Dungeon & Dragons: Tower of Doom i Dungeon & Dragons: Shadow over Mystara.
Firma Capcom sprawiła swoim fanom niespodziankę zapowiadając wydanie na PlayStation 3 i Xboksa 360 zestawu zawierającego dwie klasyczne chodzone bijatyki w Dungeon & Dragons: Tower of Doom i Dungeon & Dragons: Shadow over Mystara. Produkcja sprzedawana będzie w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem serwisów PlayStation Network i Xbox Live Arcade. Niestety, nie znamy jeszcze konkretnej daty premiery. Projekt pokazany zostanie za tydzień na targach PAX East i wtedy zapewne ujawnionych zostanie więcej konkretów.
Dungeon & Dragons: Tower of Doom zadebiutowało w salonach z automatami w 1993 roku, a kontynuacja w postaci Shadow over Mystara wydana została trzy lata później. Drugi z tych tytułów był przedostatnią chodzoną bijatyka, jaką wyprodukował Capcom.
Gra Dungeon & Dragons: Tower of Doom opowiada o przygodach drużyny, w skład której wchodzi krasnolud, elf oraz dwóch ludzi – kleryk i wojownik. Muszą oni zmierzyć się z potężnym Liczem imieniem Deimos. Po jego pokonaniu w finale bohaterowie odkrywają, że za ich wrogiem stała potężna czarodziejka Synn i o walce z nią opowiada Shadow over Mystara. W drugiej z gier do listy grywalnych postaci dołącza mag i złodziej.
Obie produkcje są chodzonymi dwuwymiarowymi bijatykami, które jednak różnią się od typowych przedstawicieli tego gatunku. Capcom przygotował rozbudowany system walki, który oferuje szeroką gamę możliwych ataków oraz pozwala blokować ciosy przeciwników. Do tego dochodzi spory wybór zaklęć i przedmiotów pozwalających na ataki dystansowe, takich jak noże czy pojemniki z płonącym olejem. Większość wrogów posiada jednak podobne wyposażenie i umiejętności, co znacząco podwyższa poziom trudności. Obie gry pozwalają na jednoczesną zabawę maksymalnie czterem osobom.
Shadow over Mystara dodatkowo wzbogaciło zabawę poprzez wprowadzenie elementów RPG rzadko spotykanych w grach automatowych. Podczas przygód gracze zbierają przedmioty i mogą zmieniać ekwipunek postaci. Ponadto bohaterowie z czasem uczą się nowych umiejętności. Na większości poziomów można znaleźć ukryte skarby oraz alternatywne ścieżki, a kampania ma kilka zakończeń, co zachęca do jej wielokrotnego przechodzenia.
Akcja obu produkcji toczy się w świecie Mystara, będącym jednym z uniwersów oferowanych przez stołową grę fabularną Dungeons & Dragons. Jest to dosyć standardowa kraina fantasy podzielona na trzy kontynenty – Brun, Skothar i Davania oraz potężny archipelag wysp znany jako Alpathia. Wszystkie te ziemie zamieszkują ludzie, krasnoludy, elfy, halflingi, orki i smoki. Najciekawszym aspektem planety Mystara jest to, że w jej wnętrzu znajduje się tzw. Pusty Świat, który jest wielkim żywym muzeum zamieszkanym przez rasy i kultury, które wyginęły na powierzchni. Ostatnie oficjalne podręczniki do tego uniwersum ukazały się w 1996 roku, ale fani do dzisiaj kontynuują jego rozwijanie.