autor: Rafał Skierski
Capcom nagina zasadę limitu objętości gier na Xbox Live Arcade
Opracowywanie gier na Xbox Live Arcade podlega pewnym wymogom i limitom narzuconym przez Microsoft. Okazuje się jednak, że niektórzy wydawcy mogą liczyć na pewne przywileje i naginanie zasad, co właśnie pokazał Capcom.
Opracowywanie gier na Xbox Live Arcade podlega pewnym wymogom i limitom narzuconym przez Microsoft. Okazuje się jednak, że niektórzy wydawcy mogą liczyć na pewne przywileje i naginanie zasad, co właśnie pokazał Capcom.
Jednym z ograniczeń na XBLA jest limit wielkości gier – nie powinny ważyć one więcej niż 150 MB. Tymczasem jak podaje serwis IGN, obie produkcje opracowywane przez Capcom z myślą o serwisie sieciowym giganta z Redmond - Street Fighter II Turbo HD Remix oraz Bionic Commando Rearmed – przekroczą wspomnianą wcześniej wartość.
Capcom odpowiada, że obie pozycje zawierają w sobie zbyt dużo, by dało się je upchnąć w 150 MB. Jeśli twórcy zdecydowaliby się trzymać tego limitu, musieliby pociąć swoje gry, a tym samym wersje dedykowane Xbox Live Arcade różniłyby się (in minus) w stosunku do edycji dla PlayStation Network czy PC. Dzięki decyzji Microsoftu, który zezwolił na przekroczenie 150 MB, takie ruchy nie będą miały miejsca.
Ostatnią grą, która przekroczyła limit narzucony przez Microsoft była Castlevania: Symphony of the Night od Konami – wtedy jeszcze wartość graniczna była ustawiona na poziomie 50 MB. Zdecydowano się wówczas zwiększyć ograniczenie do 150 MB, ale jak widać na przykładzie najnowszych dwóch gier Capcomu, również i on nie jest wystarczający dla niektórych developerów.