autor: Michał Kułakowski
Call of Duty: Ghosts - nowości w trybie multiplayer
Poznaliśmy już szereg szczegółów związanych z trybem zabawy wieloosobowej w grze Call of Duty: Ghosts. Twórcy zapowiadają największe zmiany w historii serii od premiery Call of Duty: Modern Warfare. Wśród nich znajdą się nowe opcje pozwalające nam wpływać na wygląd naszej postaci, kolejne tryby zabawy oraz zestawy broni, a także dynamiczne wydarzenia wpływające na układ map.
Na zorganizowanej w Los Angeles specjalnej konferencji, którą można było na żywo oglądać w internecie, firma Activison oraz studio Infinity Ward przedstawiły pierwsze szczegóły związane z rozgrywkami wieloosobowymi w Call of Duty: Ghosts. Przy okazji zaprezentowały także pierwszy trailer prezentujący je w akcji.
Tryby gry
Do znanych już z poprzednich części trybów multiplayer dołączą zupełnie nowe. W pierwszym, o nazwie Search & Rescue, martwi zawodnicy będą zostawać po sobie tagi, które po zebraniu przez członków własnej drużyny przywrócą ich do życia. Jeżeli trafią w ręce przeciwnika, pechowi gracze odpadną z zabawy. W przypadku Cranked mamy do czynienia z wariacją na temat standardowego drużynowego Deathmatchu. Zabicie przeciwnika sprawia, że wzrasta szybkość i zręczność naszej postaci, jeżeli jednak w określonym czasie nie wyeliminujemy kolejnego gracza bohater ginie w widowiskowy sposób eksplodując.
W kooperacyjnym trybie Squads stworzona przez nas drużyna będzie rywalizować z zespołem sterownym przez AI. Co ważne, w każdej chwili w buty podkomendnego wejść może jeden z naszych znajomych. Stworzymy w sumie 10 własnych unikalnych żołnierzy, których wykorzystamy także w innych formatach zabawy. Każdy z nich będzie osobno zdobywać punkty doświadczenia i prestiżu. Gracze wybiorą oczywiście również ich ekwipunek oraz umiejętności, dysponując jednak na początku ograniczonymi środkami. Pozwoli to nam łatwo przetestować różne kombinacje zdolności i sprzętu. Poza tym, trzeba też wspomnieć, że do naszych rąk trafi około 30 nowych broni i kolejna klasa postaci.
Modyfikacja wyglądu postaci
Sporą nowością dla serii jest możliwość modyfikacji wyglądu postaci naszego żołnierza. Gracze będą mogli mieć wpływ na kształt twarzy, sylwetkę, hełm oraz inne elementy wyposażenia. Po raz pierwszy w historii serii będziemy mogli pokierować także kobiecą postacią, definiując płeć bohatera. Wszystkie wprowadzone zmiany będą miały znaczenie głównie kosmetyczne, ale część przełoży się także na przebieg rozgrywki. Twórcy chcą w ten sposób uniknąć powtarzalności i pozwolić fanom lepiej utożsamić się ze swoimi wirtualnymi odpowiednikami. W sumie przewidują około 20 tysięcy możliwych kombinacji wyglądu. Activision niewątpliwe będzie chciało też zarobić na nowej opcji, sprzedając dodatkowe pakiety strojów, tatuaże itd.
Nowinki technologiczne, stałe 60 klatek
Producenci obiecują, że bez względu na platformę jaką wybierzemy, Ghosts oferować ma stabilny obraz wyświetlany w 60 klatkach na sekundę. Edycja gry na konsole obecnej generacji ma także pewnym stopniu skorzystać na ulepszeniach wprowadzonych do wersji na PlayStation 4, Xboksa One oraz komputery PC. Nowy system animacji ruchu postaci, który mogliśmy zobaczyć już podczas targów E3, będzie w pełni kontekstualny, pozwalając nam łatwo przeskakiwać przez przeszkody czy wykonywać widowiskowe ślizgi. Pojedynki urozmaicą również dynamiczne wydarzenia na mapach, takie jak trzęsienie ziemi, powodzie czy różnego rodzaju wybuchy, wpływające na kształt lokacji, a tym samym stosowane przez grających strategie.
Killstreaki i Deathstreaki
Deweloperzy wprowadzili też 20 nowych nagród Killstreak. Znajdziemy wśród nich standardowe bonusy, ale także wiernego wojskowego psa Riley'a, znanego z kampanii singleplayer. Czworonóg towarzyszyć będzie nam w trakcie rozgrywki, pomagając w najtrudniejszych sytuacjach. Większość nowych Killstreaków przyznawana będzie osobom, którzy wykażą się w walce twarzą w twarz z przeciwnikiem lub wypełnią konkretne zadania. Do historii odejdą natomiast Deathstreaki, znane z poprzednich odsłon serii, które w teorii miały zachęcać do dalszej rozgrywki słabiej radzących sobie graczy.
Statystyki i profile graczy
Ciekawie wyglądać będzie sprawa z naszymi statystykami oraz postaciami stworzonymi podczas zabawy. Ponieważ Ghosts ukazuje się zarówno na obecnych jak i przyszłych platformach, Activison przewiduje możliwość transferu konta gry, z PlayStation 3 do PlayStation 4 oraz z Xboksa 360 na Xboksa One. W podobny sposób przeniesiemy również zawartość Season Pass, który ponownie powraca i będzie dostępny w dniu premiery gry, standardowo oferując cztery zestawy map. Zaznaczmy, że twórcy nie przewidują jednak możliwości importu danych pomiędzy platformami Microsoftu oraz Sony.
Klany i zintegrowanie z mobilną aplikacją
W Ghosts z poziomu gry będziemy mogli tworzyć własne klany. Zrzeszone w nich osoby liczyć mogą na specjalne nagrody i bonusy. Infinity Ward stawia również na integrację produkcji z przygotowywaną właśnie nową wersją dedykowanej mobilnej aplikacji. Ukaże się ona w dniu premiery tytułu i pozwoli nie tylko na przeglądanie informacji związanych z naszym kontem, ale również na ustalanie składu drużyny przed meczem, a a trakcie rozgrywki na zarządzanie ekwipunkiem. Nie zabraknie w niej również typowych funkcji społecznościowych.
Call of Duty: Ghosts zadebiutuje 5 listopada 2013 roku na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360, a jakiś czas później pojawi się również na Xboksie One i PlayStation 4.
- Widzieliśmy grę Call of Duty: Ghosts - pies w akcji prosto z E3 2013
- Oficjalna strona internetowa gry Call of Duty: Ghosts