autor: Aleksander Kaczmarek
Call of Duty: Black Ops z szansami na pobicie rekordu przedsprzedaży
Sieć sklepów z grami wideo GameStop poinformowała, że najnowsza odsłona serii Call of Duty jest na najlepszej drodze do pobicia rekordu przedsprzedaży ustanowionego w ubiegłym roku przez Modern Warfare 2. Emocje studzą analitycy, zdaniem których do końca roku dzieło studia Treyarch rozejdzie się w nakładzie „tylko” 12 milionów egzemplarzy.
Sieć sklepów z grami wideo GameStop poinformowała, że najnowsza odsłona serii Call of Duty jest na najlepszej drodze do pobicia rekordu przedsprzedaży ustanowionego w ubiegłym roku przez Modern Warfare 2. Emocje studzą analitycy, zdaniem których do końca roku dzieło studia Treyarch rozejdzie się w nakładzie „tylko” 12 milionów egzemplarzy.
Dane o liczbie złożonych w GameStop zamówień na grę Call of Duty: Black Ops nie zostały ujawnione. Bob McKenzie, wiceprezes ds. merchandisingu jest jednak przekonany, że nowy rekord padnie. Firma nie poprzestaje też w działaniach promocyjnych. Klienci GameStop, którzy zdecydują się na zakup gry przed premierą, otrzymają w prezencie m.in. specjalny kod uprawniający do wzięcia udziału w loterii Supersize Attack z takimi nagrodami jak Jeep Wrangler Rubicon czy Harley Davidson Iron 883.
Na miesiąc przed rynkowym debiutem Call of Duty: Black Ops (9 listopada) wygląda więc na to, że spełnią się proroctwa Bobby'ego Koticka. W czerwcu szef Activision buńczucznie zapowiedział, iż zgodnie z tradycją kolejna odsłona bestselerowej serii sprzeda się lepiej od swej poprzedniczki.
O pobicie wyniku Modern Warfare 2 może być jednak trudno. Ubiegłoroczny hit sezonu bożonarodzeniowego rozszedł się dotąd w nakładzie ponad 20 milionów kopii, generując w ciągu dwóch miesięcy od premiery przychód przekraczający 1 miliard dolarów. Do dzisiaj MW2 pozostaje w gronie najpopularniejszych sieciowych strzelanin, a gracze zakupili już przeszło 20 milionów dodatkowych zestawów map do gry.
Trudno się dziwić, że analitycy ostrożnie szacują szansę osiągnięcia lepszych wyników sprzedaży. Evan Wilson z Pacific Crest prognozuje, że do końca tego roku CoD: Black Ops znajdzie 12 milionów nabywców. Tymczasem w porównywalnym okresie ubiegłego roku sprzedano aż 16 milionów egzemplarzy CoD: Modern Warfare 2.