autor: Bartek Kiljański
Call of Duty: Black Ops II – garść świeżych informacji na temat nadchodzącej produkcji
Podczas odbywającego się w Londynie Eurogamer Expo jednemu z naszych redaktorów udało się przeprowadzić krótki wywiad z szefem ds. rozwoju marki Call of Duty. Jay Puryear ujawnił kilka ciekawych informacji odnośnie nadchodzącej odsłony tego popularnego cyklu.
Reżyserem czuwającym nad produkcją Black Ops II jest Dave Anthony – wiceszef Treyarch, który miał również duży wkład w scenariusz tworzony we współpracy z Davidem Goyerem (odpowiedzialnym między innymi za wykreowanie fenomenalnej postaci Jokera w filmie Mroczny Rycerz). Jednym z głównych celów, jaki postawili sobie Goyer i Anthony było stworzenie zapadającej w pamięć wielopłaszczyznowej postaci złoczyńcy. Jednym z zabiegów mającym na celu stworzenie pewnego rodzaju emocjonalnej więzi gracz – główny czarny charakter będzie epizod, w którym będziemy mogli samodzielnie kierować poczynaniami Raula Mendeza – naczelnego antagonisty Black Ops II. Według słów Puryeara, współpraca z Davidem Goyer’em pozwoliła na „stworzenie świetnej fabuły, bogatej w zwroty akcji sprawiające, że gracze nieraz będą przecierać oczy ze zdumienia”. Twórcy zapowiadają również implementację nowej mechaniki fabularnej, dzięki której wpływ na przebieg fabuły będę miały zarówno zwycięstwa jak i porażki gracza, a także wiele decyzji podjętych w trakcie rozgrywki, co w efekcie może doprowadzić do różnych zakończeń gry.
Zapytany o kadrę aktorską mającą pojawić się w dziewiątej grze spod szyldu Call of Duty, Puryear ujawnił jedynie, iż grono osób podkładających głosy po raz kolejny zasili James C. Burns, znany fanom cyklu jako Frank Woods. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak również, że wsłuchując się uważnie w opublikowane już materiały wideo z nadchodzącej produkcji, gracze będą w stanie rozpoznać również głosy innych aktorów, którzy użyczali swoich głosów w poprzednich odsłonach serii.
Dowiedzieliśmy się również, iż twórcy są niezwykle zadowoleni z misji Strike Force zawartych w trybie dla pojedynczego gracza, a także z rozległej otwartej mapy w trybie Zombie Mode, która pozwoli na dużą swobodę podczas zmagań z nieumarłymi. Wart wzmianki jest również występujący w trybach rozgrywki wieloosobowej system „Pick 10”, który poprzez możliwość dowolnego wyboru dziesięciu przedmiotów dostępnych dla gracza przedmiotów pozwala na pełną swobodę odnośnie planowania taktyki i dostosowania swojego żołnierza według własnych preferencji. Wśród nowych zabiegów mających zachęcić użytkowników do rozgrywki wieloosobowej pojawią się tzw. „score-streak”, które będą nagradzać gracza wkład w podnoszenie puli punktów swojej drużyny dostępem do ciekawszego wyposażenia. Multiplayer zawierać będzie również rozgrywki ligowe, do których można będzie przystąpić zarówno samemu jak i będąc częścią zgranej drużyny. Będą one jednak w pełni opcjonalne. Każdy z dostępnych trybów wieloosobowych posiadać będzie swoje osobne ligi. Twórcy zdradzają również duże zainteresowanie sceną e-sportową i szukają nowych możliwości rozwoju swojej marki w tym kierunku.
Zostaliśmy również zapewnieni o najwyższej jakości oprawy graficznej jak i ścieżki dźwiękowej (w tworzenie której są zaangażowani między innymi znany z industrialowej kapeli Nine Inch Nails Trent Reznor, jak i metalowa formacja Avenged Sevenhold). Pozostaje więc tylko czekać na zbliżającą się premierę wyznaczoną na 13 listopada. Osoby zainteresowane wrażeniami z testowania najnowszej odsłony Call of Duty na Eurogamer Expo zapraszamy do zapoznania się z zapowiedzią autorstwa Pawlika.