autor: Michał Kułakowski
Call of Duty: Advanced Warfare – największy tegoroczny debiut w branży rozrywkowej
Gra Call of Duty: Advanced Warfare okazała się największym tegorocznym debiutem w branży rozrywkowej pod względem uzyskanych przychodów. Produkcja Activision pokonała w tej dziedzinie wszystkie filmy, książki oraz albumy muzyczne, które pojawiły się na świecie w 2014 roku.
To nie pierwszy raz kiedy grze z serii udało się uzyskać tytuł najlepszego debiutu w branży rozrywkowej
Jak co roku, Activision ma powody do zadowolenia. Są one nieodmiennie zasługą premiery kolejnej odsłony Call of Duty. Po ubiegłorocznym spadku zainteresowania marką, koncern może świętować, bowiem dzięki wydanemu na początku listopada Call of Duty: Advanced Warfare zyski pochodzące z serii ponownie zwiększyły się względem ubiegłych lat. Co więcej, firma ogłosiła, że Advanced Warfare było największym debiutem w branży rozrywkowej pod względem przychodów uzyskanych w pierwszym tygodniu sprzedaży. Choć trudno w to uwierzyć, gra przyniosła w tym okresie więcej pieniędzy niż największe debiuty literackie i muzyczne, a także wysokobudżetowe widowiska filmowe, takie jak Strażnicy Galaktyki. W sumie, przychody ze sprzedaży wszystkich części serii Call of Duty od początku jej istnienia osiągnęły pułap 10 miliardów dolarów. Niestety, w oficjalnej informacji prasowej Activision nie podało żadnych konkretnych liczb, tak więc na razie pozostaje nam tylko wierzyć na słowo zapewnieniom firmy. Konkretne wyniki poznamy zapewne dopiero po publikacji tradycyjnych finansowych raportów kwartalnych.
Szef Activision, Boby Kotick, stwierdził z dumą:
Od czasu kiedy Activision stworzyło Call of Duty w 2003 roku, przychody przynoszone przez markę przekroczyły wyniki osiągane przez potężne filmowe serie, takie jak Igrzyska Śmierci, Transformers, Iron Man oraz Avengers. Call of Duty: Advanced Warfare to największy tegoroczny debiut w segmencie przemysłu rozrywkowego. Gra pokonała wszystkie wydane w tym okresie filmy, książki oraz albumy muzyczne.
Oświadczenie Koticka uzupełnił Eric Hirshberg, odpowiedzialny za dział wydawniczy Activision:
W porównaniu z ubiegłym rokiem, odnotowaliśmy duży wzrost zainteresowania kolejnym tytułem z serii Call of Duty. Wyższe przychody uzyskaliśmy również ze sprzedaży przepustki sezonowej. Advanced Warfare było bardzo dobrze zrecenzowane i otrzymało wysokie noty, a jego pozytywne przyjęcie wśród graczy było porażające. Wierzymy, że gra będzie produkcją, która ostatecznie osiągnie największy sukces w tym roku. Dziękujemy także naszym fanom, którzy sprawili, że tytuł już teraz okazał się największym debiutem w branży rozrywkowej.
Activision donosi również, że Advanced Warfare było najlepiej sprzedającym się tytułem w historii wirtualnych sklepów sieci Xbox Live oraz PlayStation Network. Producenci przypominają przy tym, że zakupioną grę w wersji cyfrowej na Xboksie 360 oraz PlayStation 3 możemy uaktualnić bez dodatkowych kosztów do edycji na Xboksa One i PlayStation 4. Promocja trwa do 31 marca 2015 i umożliwia import posiadanych zestawów DLC. Z informacji prasowej dowiedzieliśmy się też, że w przeciągu pierwszego tygodnia od premiery Advanced Warfare, gracze rozegrali 370 milionów sieciowych meczów. W tym czasie awansowali swoje postacie ponad 200 milionów razy.
Call of Duty: Advanced Warfare to kolejna odsłona niezwykle popularnej serii pierwszoosobowych strzelanin, która 4 listopada bieżącego roku zadebiutowała na konsolach PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksie One oraz komputerach PC. Za produkcję odpowiada studio Sledgehammer Games. W najnowszej odsłonie przenosimy się do 2054 roku, rozgrywając misję na futurystycznym polu walki.
- Recenzja gry Call of Duty: Advanced Warfare - CoD wkracza w przyszłość
- Oficjalna strona gry Call of Duty: Advanced Warfare