autor: Janusz Guzowski
Call of Cthulhu od studia Cyanide na pierwszych screenach
Na odświeżonej stronie internetowej gry Call of Cthulhu od studia Cyanide pojawiły się pierwsze screeny z tej produkcji. Przy okazji zdradzono, że będzie to detektywistyczne RPG z elementami skradanki, utrzymane w realiach psychologicznego horroru. Tytuł powstaje na silniku Unreal Engine 4 i powinien ukazać się w 2017 roku na PC, PS4 i XOne.
Na oficjalnej stronie internetowej gry Call of Cthulhu pojawiły się dwa pierwsze screeny z zapowiedzianej na początku 2016 roku produkcji opartej na twórczości H. P. Lovecrafta. Jak przystało na tytuł inspirowany opowieściami grozy, oprawa graficzna utrzymana jest w odpowiednio ciemnej tonacji. Choć opublikowane zrzuty ekranu prezentują się dość sugestywnie, nie wiadomo jak gra będzie wyglądała po dodaniu animacji. Wydaje się jednak, że powinniśmy być spokojni, całość powstaje bowiem w oparciu o silnik graficzny Unreal Engine 4.
Strona potwierdza także doniesienia, że za proces deweloperski odpowiada obecnie studio Cyanide, które przejęło produkcję od zespołu Frogwares. Francuska firma, założona w 2000 roku przez siedmiu byłych pracowników spółki Ubisoft, ma na swoim koncie takie gry jak Blood Bowl, Game of Thrones czy Styx: Master of Shadows. Nie oznacza to jednak, że pracujące pierwotnie nad tytułem studio Frogwares porzuciło zamysł stworzenia gry inspirowanej prozą H. P. Lovecrafta. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku mogliśmy zobaczyć grafiki koncepcyjne przygotowywane z myślą o tym tytule. Możliwe zatem, że równolegle powstają dwie gry oparte na twórczości Samotnika z Providence.
- Producent: Cyanide Studio
- Wydawca: Focus Home Interactive
- Gatunek: Adaptacja papierowego RPG
- Platformy docelowe: PC, PS4, XONE
- Termin premiery: 2017
Call of Cthulhu będzie adaptacją gry fabularnej Zew Cthulhu amerykańskiego wydawnictwa Chaosium i zaoferuje graczom częściowo otwarty świat. Z jednej strony szczególny nacisk ma zostać położony na wątek prowadzenia śledztwa dotyczącego bluźnierczych istot z mitologii H. P. Lovecrafta, z drugiej niemniej istotny ma być motyw osuwania się bohaterów opowieści w szaleństwo. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie wydawcy:
Call of Cthulhu to detektywistyczny RPG z elementami skradanki, osadzony w klimatach psychologicznego horroru. Próbując odkryć zagadkę tajemniczej śmierci uznanego artysty oraz jego rodziny zamieszkującej odizolowaną od świata wyspę, gracz wkrótce odkryje jeszcze bardziej przerażającą prawdę gdy Pan Snów, Cthulhu, szykuje się do przebudzenia...
Ponieważ tytuł ma być oparty na oficjalnej licencji papierowego RPG, możemy spodziewać się implementacji przynajmniej części mechanizmów obecnych w pierwowzorze. Najważniejszym z występujących tu parametrów są Punkty Poczytalności, które odzwierciedlają stan psychiki bohatera. Zdobywanie kolejnych informacji o Wielkich Przedwiecznych i konfrontacja z ich wysłannikami nierozerwalnie wiąże się bowiem ze stopniowym popadaniem w obłęd. Z dużym prawdopodobieństwem gra będzie oparta na siódmej wersji podręcznika, który ukazał się w wersji elektronicznej w 2014 roku, w formie zaś drukowanej ma zostać wydany w przeciągu najbliższych miesięcy.
Gra ujrzy światło dzienne, gdy gwiazdy ułożą się w odpowiednim porządku, co ma nastąpić w 2017 roku. Platformy docelowe produkcji to komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Howard Phillips Lovecraft to amerykański pisarz tworzący w pierwszej połowie XX wieku. Jest autorem opowieści grozy (weird fiction), składających się na tzw. „mitologię Cthulhu”. Był jednym z prekursorów fantastyki naukowej, opowiadania utrzymane w tej konwencji wprowadzają znaczną część istot znanych z jego mitologii (zwanej potocznie „mitologią Lovecrafta” lub „mitologią Cthulhu”).