Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 5 kwietnia 2007, 07:18

Brytyjski magazyn Develop publikuje listę stu najlepszych producentów gier

Kanadyjski oddział koncernu Electronic Arts, mający na swoim koncie m.in. takie tytuły, jak Need for Speed: Carbon czy FIFA 07, po raz trzeci z rzędu został uznany za najlepszego producenta gier komputerowych przez magazyn Develop.

Kanadyjski oddział koncernu Electronic Arts, mający na swoim koncie m.in. takie tytuły, jak Need for Speed: Carbon czy FIFA 07, po raz trzeci z rzędu został uznany za najlepszego producenta gier komputerowych przez magazyn Develop.

Brytyjski magazyn Develop publikuje listę stu najlepszych producentów gier - ilustracja #1

Redaktorzy czasopisma przeanalizowali wyniki sprzedaży oprogramowania rozrywkowego na rynku brytyjskim w 2006 roku, a następnie przypisali gry do poszczególnych developerów. W ten oto sposób otrzymali ranking firm, których produkty zarobiły w Wielkiej Brytanii najwięcej pieniędzy.

Pierwsza pozycja kanadyjskiego oddziału Electronic Arts nie powinna nikogo dziwić. Serie Need for Speed, FIFA i NHL sprzedają się tak dobrze, że jakakolwiek inna lokata tego studia mogłaby być uznana za ogromną niespodziankę. Zaskakiwać może natomiast niska pozycja studia Blizzard Entertainment (miejsce 66). W tym przypadku jednak jest ona zrozumiała. Twórcy World of WarCraft zarabiają krocie na abonamentach, ale gier nie sprzedają znów tak wiele.

Poniżej znajdziecie spis dwudziestu firm, które zajęły najlepsze pozycje w rankingu (pełna lista zlokalizowana jest w tym miejscu):

  1. Electronic Arts Canada
  2. Nintendo
  3. Konami Corporation
  4. Maxis
  5. Traveller’s Tales
  6. Rockstar Leeds
  7. Ubisoft France
  8. Yuke’s
  9. Electronic Arts Redwood Shores
  10. Ubisoft Montreal
  11. Amaze Entertainment
  12. Treyarch
  13. Electronic Arts Criterion
  14. London Studios
  15. Crystal Dynamics
  16. Epic Games
  17. Capcom
  18. Sports Interactive
  19. Radical Entertainment
  20. Relentless Studios

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej