Bright z Willem Smithem jednym z hitów Netfliksa
Z punktu widzenia Netfliksa końcówka tego roku upłynęła pod znakiem gorzkiego przyjęcia przez media filmu Bright - pierwszej wysokobudżetowej produkcji platformy. Jak się jednak okazuje, widzom obraz z Willem Smithem i Joelem Edgertonem w rolach głównych przypadł do gustu.
Bright w skrócie:
- Reżyseria: David Ayer (m.in. Królowie ulicy, Legion samobójców).
- Obsada: Will Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace.
- Oceny – Rotten Tomatoes: 28% przy średniej ocenie 3,8/10 (widzowie: 88% przy 4,3/5); Metacritic: 29 punktów (widzowie: 7,4/10).
Serwis Variety przedstawił wyniki oglądalności ostatnich hitów platformy Netflix w Stanach Zjednoczonych. Z informacji udostępnionych przez grupę analityczną Nielsen Media Research wynika, że w ciągu pierwszych trzech dni pełnometrażowy Bright z Willem Smithem w roli głównej został obejrzany przez 11 milionów osób.
Jest to wynik, z którego zarządcy platformy mogą być zadowoleni. Pierwszy wysokobudżetowy film Netfliksa budził wielkie zainteresowanie przed premierą, ale ostatecznie spotkał się z chłodnym przyjęciem mediów. Mimo to firma od razu pokusiła się o zapowiedź kontynuacji – jak widać, nie zrobiła tego na wyrost, gdyż nieoficjalne wyniki oglądalności (obejmujące wyłącznie USA) potwierdzają słuszność tej decyzji.
W przyszłości możemy spodziewać się większej liczby wysokobudżetowych filmów oraz seriali od Netfliksa. Firma jakiś czas temu potwierdziła, że budżet produkcyjny na 2018 rok wyniesie nawet 8 miliardów dolarów. Trwają prace nad m.in. The Irishman (reż. Martin Scorsese, obsada: Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Harvey Keitel), szpiegowskim serialem Agnieszki Holland oraz adaptacją przygód Wiedźmina.
Lepszym rezultatem od Bright może się pochwalić inny duży hit od Netfliksa z końcówki tego roku, czyli drugi sezon serialu Stranger Things. W trzy dni kontynuację historii Jedenastki, Willa i ich przyjaciół obejrzało 15,8 mln osób. Z kolei druga seria The Crown – wielokrotnie nagradzanego serialu historycznego poświęconego królowej Elżbiety II – zdobyła w tym czasie uwagę 3 mln subskrybentów usługi.
Należy zauważyć, że podane wyżej dane nie są oficjalne (Netflix nie dzieli się informacjami na temat oglądalności). Poza tym Nielsen śledzi jedynie ruch telewizyjny, pomijając odtwarzanie za pomocą urządzeń mobilnych oraz komputerów. Realne wyniki mogą być zatem znacznie wyższe.