Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 grudnia 2015, 10:11

autor: Adrian Werner

Breath of Fire 6 trafi na urządzenia mobilne i pecety w przyszłym roku

Firma Capcom poinformowała, że japońska wersja gry jRPG Breath of Fire 6 trafi na pecety i mobilny system Android w lutym przyszłego roku, a w marcu zawita na iOS-a. Kilka miesięcy później mamy doczekać się wydań anglojęzycznych.

Firma Capcom wreszcie poinformowała kiedy możemy spodziewać się premiery Breath of Fire 6, czyli mobilnej produkcji będącej bezpośrednią kontynuacją klasycznego cyklu jRPG-ów.

Wydawca poinformował, że Breath of Fire 6 wpierw trafi na system Android oraz pecety w lutym przyszłego roku, a miesiąc później zawita na iOS-a. Daty te dotyczą wersji japońskich –anglojęzyczne ukażą się niestety dopiero jakiś czas potem. Warto wspomnieć, że wydanie na PC powstaje głównie z myślą o komputerach z ekranami dotykowymi. Wszystkie edycje będą ze sobą kompatybilne i mają posiadać wspólne konta.

Gra przeniesie nas do znanej z poprzednich odsłon krainy fantasy. Akcja rozpocznie się tysiąc lat po tym, jak młody mężczyzna aktywował Moc Smoka i doprowadził do kataklizmu, zamieniającego większość powierzchni świata w pustynię. Ocaleli byli jednak w stanie odbudować cywilizację i przywrócić żyzność licznym ziemiom, a dzięki stuleciom pokojowego rozwoju. Niestety, kres tej sielance kładzie pojawienie się nowego mocarstwa znanego jako Imperium Insidia, które rozpoczyna systematyczny podbój całej krainy. Jednym z jego celów staje się rodzinna wioska kierowanego przez gracza bohatera. Zostaje ona spalona, a jej mieszkańcy wymordowani. Naszym zadaniem będzie oczywiście pomszczenie bliskich i znalezienie sposobu na powstrzymanie triumfalnego marszu Imperium.

Na początku rozgrywki gracze stworzoną własnego bohatera, wybierając jego płeć, wygląd, imię oraz statystyki i umiejętności początkowe. Same mechanizmy rozgrywki połączą klasyczne rozwiązania z jRPG-ów z elementami strategii ekonomicznej. Większość czasu spędzimy eksplorując świat, realizując zadania, rozwijając bohaterów oraz przede wszystkim walcząc z hordami wrogów. System walki ma być toczony w czasie rzeczywistym i mocno zręcznościowy, a kluczową rolę odegra w nim łączenie ataków w kombosy oraz sprawne wykorzystywanie kontrolowanych przez sztuczną inteligencję sojuszników, których w grze znajdzie się ponad trzystu do wyboru.

Wspomniane elementy strategii ekonomicznych zostaną zrealizowane poprzez obdarowanie bohatera własną wioską. Będziemy musieli gromadzić w niej surowce i konstruować budynki, co zapewni dostęp do ulepszeń i przedmiotów, przydatnych podczas sekcji RPG.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej