autor: Radosław Grabowski
Brash Entertainment tworzy dwanaście gier - m.in. na kanwie filmu 300 i Piła
Działalność na pełną skalę rozpoczęła już firma Brash Entertainment, o powstaniu której pisaliśmy pod koniec marca bieżącego roku. Na poczet funkcjonowania studia zgromadzono 400.000.000 USD, a na jego siedzibę wybrano Hollywood. Jest to o tyle ważne, że cel nowo sformowanej ekipy developerskiej stanowi tworzenie gier przede wszystkim w oparciu o licencje filmowe.
Działalność na pełną skalę rozpoczęła już firma Brash Entertainment, o powstaniu której pisaliśmy pod koniec marca bieżącego roku. Na poczet funkcjonowania studia zgromadzono 400.000.000 USD, a na jego siedzibę wybrano Hollywood. Jest to o tyle ważne, że cel nowo sformowanej ekipy developerskiej stanowi tworzenie gier przede wszystkim w oparciu o licencje filmowe.
Kluczowe osoby w Brash Entertainment to ludzie, którzy piastowali niegdyś istotne stanowiska w Activision, Ubisoft Entertainment, Electronic Arts itp. Zatrudnieni twórcy przyczynili się w przeszłości do powstania m.in. Mercenaries: Playground of Destruction, God of War, Gran Turismo 4, F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon i The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay.
Omawiana firma ma obecnie dostęp do około czterdziestu znanych kinematograficznych licencji w wyniku umów, podpisanych z pięcioma wytwórniami filmowymi. Dzięki tym porozumieniom w produkcji znajduje się już dwanaście gier, wśród których wyróżnić warto pozycje, bazujące na marce 300 i Saw (Piła). Pierwsze efekty pracy developerów powinniśmy ujrzeć na sklepowych półkach w okolicach tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia.