autor: Bartosz Woldański
Borderlands: The Pre-Sequel! będzie mniejsze i prawdopodobnie tańsze niż Borderlands 2
Studia Gearbox Software oraz 2K Australia zaczynają dzielić się kolejnymi informacjami na temat ogłoszonego niedawno projektu - Borderlands: The Pre-Sequel! Z wywiadu przeprowadzonego przez serwis PC Gamer dowiedzieliśmy się, że skala gry nadal stoi pod (małym) znakiem zapytania, ale najprawdopodobniej tytuł nie będzie tak obszerny jak druga część cyklu.
Jak poinformował Randy Pitchford, prezes studia Gearbox Software, zapowiedziana dość niespodziewanie gra Borderlands: The Pre-Sequel! nie będzie tak rozbudowana jak druga część serii, ale jednocześnie zaoferuje więcej niż pierwowzór z 2009 roku albo przynajmniej tyle samo. Zdaniem przedstawiciela firmy nie jest to więc bardziej rozbudowane DLC, tylko pełnoprawna odsłona, której akcja zostanie umiejscowiona pomiędzy „jedynką” a „dwójką”. Nowe postacie, nowa opowieść i niejako nowe doświadczenie – w takich słowach wypowiadają się na temat kolejnego Borderlands autorzy gry. Bardzo możliwe, że za Borderlands: The Pre-Sequel! zapłacimy nieco mniej niż za standardową produkcję klasy AAA, ale jako że trwają prace nad tytułem i jego wielkość nie została jeszcze ustalona w stu procentach, ostateczna decyzja, którą podejmie wydawca, firma 2K Games, jeszcze nie zapadła.
Ponadto twórcy zapowiedzieli, że w grze będzie całkiem dużo humoru amerykańskiego, brytyjskiego i australijskiego, a co za tym idzie – ma być on bardziej zróżnicowany niż w Borderlands 2, którego dobrze wspominamy między innymi właśnie za zabawne dialogi i zadania. Chociaż fani serii poczują się w Borderlands: The Pre-Sequel! jak w domu, to deweloperzy szykują wiele zmian, w tym mających przełożenie na rozgrywkę. Po więcej informacji odsyłamy do naszej encyklopedii oraz poprzedniego newsa.
Borderlands: The Pre-Sequel! powstaje we współpracy studia Gearbox, autorów poprzednich odsłon cyklu, oraz australijskiego oddziału firmy 2K Games, który został wchłonięty w 2010 roku przez zespół 2K Marin (BioShock 2,The Bureau: XCOM Declassified), a rok później – ponownie wydzielony. Termin premiery tytułu ustalono na jesień 2014 roku, a docelowymi platformami sprzętowymi są PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Wybór starszych konsol był podyktowany liczniejszą grupą odbiorców, do jakich trafi nadchodząca produkcja. Najprawdopodobniej posiadacze PlayStation 4 i Xboksa One muszą poczekać na Borderlands 3.