Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2015, 14:01

autor: Janusz Guzowski

Borderlands Online anulowane. Studio 2K China zamknięte

Gra Borderlands Online, sieciowa odsłona popularnej strzelanki studia Gearbox Software przeznaczona na rynek azjatycki została anulowana. Jednocześnie zamknięto odpowiedzialną za produkcję firmę 2K China. Decyzja ma związek z przewidywanym niskim poziomem zwrotu kosztów procesu deweloperskiego.

Anulowano produkcję gry Borderlands Online. - Borderlands Online anulowane. Studio 2K China zamknięte - wiadomość - 2015-11-07
Anulowano produkcję gry Borderlands Online.

Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy o zapowiedzi gry Borderlands Online. Miała być to sieciowa odsłona popularnej strzelanki studia Gearbox Software działająca na modelu free-to-play. Tytuł przeznaczono na rynek chiński, spekulowano jednak o ewentualnej edycji uwzględniającej także Europę i Amerykę. Produkcja miała oferować cztery klasy postaci inspirowane bohaterami pierwszej odsłony cyklu Borderlands. Premierę zaplanowano na rok 2015. Jako platformy docelowe wymieniano komputery osobiste i urządzenia mobilne.

Borderlands Online nie ujrzy jednak światła dziennego. Właściciel studia 2K China, firma Take-Two Interactive, poinformowała bowiem o anulowaniu produkcji i zamknięciu odpowiedzialnego za nią biura. Jako przyczynę podano niesatysfakcjonujące prognozy co do poziomu zwrotu kosztów procesu deweloperskiego. Jak możemy przeczytać w oficjalnym oświadczeniu dla serwisu GamesIndustry.biz:

Jesteśmy podekscytowani możliwościami rozszerzenia swojej działalności na rynek azjatycki i pozostajemy zaangażowani w tworzenie produkcji typu AAA przeznaczonych dla tego regionu. Możemy jednak potwierdzić zamknięcie studia 2K China. Ustaliliśmy, że dodatkowy czas potrzebny na ukończenie bieżących projektów dewelopera, w szczególności gry Borderlands Online, nie przełoży się na zadowalający zwrot inwestycji.

Decyzja może wydawać się zaskakująca w świetle ostatniego raportu finansowego spółki Take-Two Interactive Software, który wykazał ponad 54 miliony dolarów zysku za drugi kwartał roku fiskalnego. Trzeba jednak zwrócić uwagę na specyfikę rynku azjatyckiego, który należy do jednych z najtrudniejszych. Z jednej strony można tu zarobić duże pieniądze, ale z drugiej ryzyko poniesienia porażki jest większe, niż w innych regionach globu, stąd każda decyzja musi być dobrze przemyślana.

W związku z zamknięciem studia 2K China pracę straci około stu pięćdziesięciu osób, jednak firma Take-Two zapewnia, że postara się znaleźć inne zajęcie dla przynajmniej części z nich:

Współpracujemy z personelem dotkniętym zwolnieniami w celu znalezienia innych możliwości zatrudnienia w ramach spółki tam, gdzie to możliwe.

Sytuacja nie oznacza zatem wycofania się firmy Take-Two z rynku chińskiego. Jak zapewnia amerykański wydawca, zamknięcie 2K China nie powinno też wpłynąć na pracę pozostałych biur działających na terenie Państwa Środka. W szczególności mówimy tu o Visual Concepts China, odpowiedzialnym za NBA 2K Online. W planach wydawniczych pozostaje też gra Civilization Online przeznaczona na rynek koreański. W dalszym ciągu będzie działać również placówka w mieście Chengdu, zajmująca się testowaniem tworzonych produkcji.