Borderlands 4 z czterema grywalnymi postaciami. Gearbox stawia na mocne charaktery i humor sytuacyjny. Zobacz 4 nowe, klimatyczne grafiki
W trakcie trwających aktualnie targów PAX West studio Gearbox Software ujawniło garść szczegółów związanych z nadchodzącą strzelanką Borderlands 4.
Kurz wywołany prezentacją Borderlands 4 podczas targów gamescom 2024 ledwie zdążył opaść, a studio Gearbox Software poczęstowało nas kolejną porcją informacji na temat wyczekiwanej produkcji. Goszczący na trwających aktualnie targach PAX West deweloperzy potwierdzili, że gra, na wzór poprzednich odsłon serii, otrzyma cztery nowe grywalne postacie. Ponadto twórcy wyjawili, czym kierowali się podczas ich projektowania.
Kiedy myślimy o grywalnych postaciach, pierwszą rzeczą, na którą zwracamy uwagę, jest to, „jakie są podstawowe oczekiwania i fantazje, które gracze mogą mieć, a które chcemy zbadać?”. Przykładem może być – zaczynając od Borderlands 1 – fantazja o żołnierzu. Prosta postać rodem z gier FPS, zrealizowana jako Axton. Innym przykładem mogą być nasze syreny. Nawiązują one do fantazji maga lub czarnoksiężnika w świecie science fiction – tłumaczył reżyser kreatywny w studiu Gearbox, Graeme Timmins (via GamesRadar+).
Deweloper stwierdził, że mimo iż zespół stara się trzymać pewnych archetypów postaci, pragnie wprowadzać do nich niekonwencjonalne zmiany.
Niektóre umiejętności naszych syren działały początkowo na dystans, ale w Borderlands 3 chcieliśmy odwrócić tę koncepcję od tego, czym była Maya, do Amary, która stała się bardziej postacią fizyczną, bazującą na walce wręcz. Jeśli więc nawet przyjmujemy podobne założenia, uważamy, że ważne jest, abyśmy je modyfikowali i nie robili tylko rutynowych projektów z gry na grę – dodał.
W trakcie panelu przedstawiciele studia Gearbox odnieśli się również do kwestii obecnego w Borderlands 4 charakterystycznego dla serii poczucia humoru. Twórcy zdradzili, że w przypadku nadchodzącej gry położą nacisk na aspekt komediowy oparty na postaciach, by żarty pojawiały się w sposób niejako naturalny, sytuacyjnie (via PCGamer).
W Borderlands 4 pragniemy zwrócić się z powrotem do gracza. Chcemy mieć pewność, że gracz i grywalne postacie są głównymi bohaterami naszej historii; że świat jest reaktywny, ugruntowany. Zachowując w grze humor, który sprawia, iż wiele osób wraca do naszej serii, musimy mieć pewność, że jest on sytuacyjny, że pojawia się naturalnie. Budując te postacie, zawsze dokładamy starań, by miały silne osobowości, by reagowały inaczej na różne sytuacje, by widoczne były tego skutki – wyjaśnił scenarzysta Borderlands 4, Sam Winkler.
Pełne wystąpienie twórców możecie obejrzeć na Twitchu (kluczowy moment rozpoczyna się w 34 minucie). Choć nie zaprezentowano gameplayu, dostaliśmy 4 grafiki koncepcyjne z gry. Dwie zamieściłem powyżej, a dwie poniżej.