autor: Szymon Liebert
Borderlands 2 będzie najlepszy na pecetach. Sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszej gry
Studio Gearbox zapewnia, że gra Borderlands 2 będzie najlepsza na pecetach. Prezes dewelopera opowiedział o dodatkach dla posiadaczy komputerów na imprezie Rezzed, gdzie ujawnił też, że sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszej odsłony serii.
Borderlands 2 będzie wyglądał i działał najlepiej na pecetach – zapewnił Randy Pitchford, prezes studia Gearbox, podczas prezentacji na imprezie Rezzed. Producent przekonywał, że posiadacze komputerów mogą liczyć na specjalne traktowanie. Pitchford ujawnił też, że sprzedano 6 milionów egzemplarzy pierwszego Borderlands. W ramach podziękowania posiadacze zapisów gry z „jedynki” otrzymają kosmetyczne dodatki w „dwójce”.
„Zarówno w przypadku Borderlands, jak i Borderlands 2, pecetowe wydanie jest najlepiej wyglądającą i najdokładniejszą wersją gry” – powiedział Pitchford. „Nauczyliśmy się jednak, że szczegóły są ważne dla was na pecetach i podjęliśmy spory wysiłek, aby poprawić te detale w naszym produkcie”. Szef studia Gearbox rozumie przez to konkretne dodatki, których posiadacze pecetów nie dostają często w konwersjach konsolowych gier.
Co znajdzie się w pecetowej wersji Borderlands 2? Gearbox zadba o interfejs w 100% przystosowany do myszki i klawiatury (z panelami, w których działa rolka i możliwością wyłączenia „wygładzania”), osiągnięcia, zapisywanie stanu gry w chmurze, obsługę pada, ustawienia FOV, listę przyjaciół, opcję V-sync, rozgrywkę LAN, możliwość zmiany przypisania klawiszy, własny matchmaking, opcję „push to talk”, oraz wyższe rozdzielczości.
Obecność tych funkcji to zasługa nie tylko lekcji, jaką Gearbox wyciągnął z pierwszej części Borderlands. Druga odsłona serii ma też większy budżet, więc firma może zmienić swoje priorytety i poświęcić więcej czasu na pewne elementy. Jednym z dodatków i ukłonów w stronę fanów jest nagrodzenie posiadaczy Borderlands skórkami oraz głowami postaci. Zostaną one odblokowane, gdy Borderlands 2 wykryje zapisane stany gry z „jedynki”.
Gearbox nie szykuje za to oficjalnego wsparcia dla modów w postaci edytorów, czy innych narzędzi. Pitchford wyjaśnił, że jego ekipa zastanawiała się nad tym już w przypadku „jedynki”, ale uznała, że fani i tak osiągneli sporo bez żadnej pomocy. „Najlepszą rzeczą, jaką mogliśmy zrobić dla społeczności było rozpoczęcie prac nad Borderlands 2” – wyjaśnił swoją decyzję szef studia. „Pomyślcie, że spędzilibyśmy rok pracując nad edytorami do gry”.
Borderlands 2 zostanie wydany 21 września na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. W grze wrócimy na planetę Pandora i wcielimy się w kilka nowych postaci. Ważną częścią rozgrywki pozostanie tryb kooperacji. Polskim dystrybutorem gry jest firma Cenega.