Blizzard w obronie kolorowego Diablo III
Kolorowe Diablo III nie podoba się części fanów. Tuż po odkryciu kart przez Blizzard i pierwszej zapowiedzi gry, w Internecie pojawiła się petycja i kilka podrasowanych w Photoshopie screenshotów, sugerujących w jakim kierunku powinni pójść twórcy przy produkcji programu.
Kolorowe Diablo III nie podoba się części fanów. Tuż po odkryciu kart przez Blizzard i pierwszej zapowiedzi gry, w Internecie pojawiła się petycja i kilka podrasowanych w Photoshopie screenshotów, sugerujących w jakim kierunku powinni pójść twórcy przy produkcji programu. Przed miesiącem odpór niezadowoleniu dał już Keith Lee tłumacząc, że w trzeciej odsłonie postawiono przede wszystkim na różnorodność lokacji, a czasy pierwszego Diablo, w którym gracze poruszali się po jednostajnie wyglądających lokacjach już dawno minęły. Dzisiaj prezentujemy Wam zdanie głównego projektanta Diablo III, Jaya Wilsona, który zaproszony przez redaktorów serwisu MTV Multiplayer Blog dokładnie przeanalizował zamieszczone w petycji screenshoty.
Wilson zwraca przede wszystkim uwagę na fakt poprawiania obrazków w Photoshopie. To, co da się uzyskać w dwóch wymiarach, niekoniecznie można zaimplementować i dokładnie odwzorować w trójwymiarowej przestrzeni, a przecież Diablo III będzie grą korzystającą z silnika 3D. Przyciemnione scenerie wpływają również na optyczne spłaszczenie lokacji i powodują, że barwa potworów stale utrzymana jest w tej samej tonacji. Słabe zaznaczenie sylwetek monstrów prowadzi do konstatacji, że przy większej ich ilości i zróżnicowaniu na ekranie zwyczajnie źle się będzie grać. Artyście zupełnie nie podobają się również mało kolorowe efekty czarów, co według niego, jest kompletnym zaprzeczeniem stylu, jaki wypracowano przy produkcji Diablo II. Poniżej możecie zobaczyć trzy pierwsze porównania.
Jedną z najbardziej kontrowersyjnych kwestii okazała się tęcza widoczna na jednym ze screenshotów. Ponadto fani postanowili całkowicie zmienić kolorystykę w trakcie walki na moście (screeny poniżej) i dorysować rzęsiście padający deszcz. „ To zabawne ” – tłumaczy Wilson – „ponieważ w dalszej części video [chodzi o pierwszy filmik prezentujący kilkunastominutową rozgrywkę – przyp. red.] mamy więcej deszczu. I to znacznie silniej padającego niż ten. Jestem też pewny, że tęcza zostanie wywalona. Taak, tęcza – zniknie. Sądzę, że nasz artysta umieścił ją tam, ponieważ wiedział, że wywoła to kontrowersje. Jestem pewien, że chcieli sprawdzić, jak daleko mogą się posunąć.”
Większa paleta barw w Diablo III wynika z bardzo prostego powodu. Chodzi o to, aby gracze się nie nudzili i aby co kilkanaście minut wyraźnie było widać, że nastąpiła zmiana lokacji i klimatu. „Dlaczego Diablo II daje tyle zabawy? (…) Ponieważ nie stworzyliśmy wszystkich lokacji, które wyglądałyby jak te tutaj. [chodzi o dzieła stworzone przez fanów – przyp. red.] (…) Potwory były naprawdę jaskrawe. Nawet duchy w szarych i mrocznych podziemiach były rozjarzone, dzięki czemu wyróżniały się z tła.”
Z treścią wszystkich wypowiedzi Jaya Wilsona możecie zapoznać się pod tym adresem.