Blizzard pracuje nad największą liczbą projektów w swojej historii
Na stronie internetowej czasopisma Forbes pojawił się wywiad z J. Allenem Brackiem, czyli obecnym prezesem firmy Blizzard Entertainment. Zdradził on, że ekipa z Irvine przygotowuje obecnie większą liczbę gier niż kiedykolwiek.
Choć od zapowiedzi Diablo Immortal, czyli mobilnej wersji popularnego cyklu hack'n'slashy, minęło przeszło pół roku, wielu graczy wciąż żywi głęboką urazę do firmy Blizzard. Gigant z Irvine nie ustaje jednak w wysiłkach, by nieco zatrzeć złe wrażenie po ostatnim BlizzConie. Za jedną z prób poprawy wizerunku można uznać niedawny wywiad J. Allena Bracka, czyli obecnego prezesa popularnego studia, z dziennikarzem czasopisma Forbes. Podczas tej rozmowy padło stwierdzenie, że Blizzard „pracuje obecnie nad większą liczbą gier” niż kiedykolwiek wcześniej w swojej historii. Mowa tu zarówno o dużych produkcjach na PC oraz konsole, jak i projektach mobilnych.
O jakie gry chodzi? Konkretne tytuły nie padły, lecz możemy podejrzewać, że Brack miał na myśli kilka projektów z uniwersum Diablo (w tym pełnoprawną czwartą część), które według wcześniejszych doniesień znajdują się obecnie w produkcji. Przynajmniej niektóre z nich zostaną zapowiedziane w tym roku. Ponadto w przygotowaniu znajduje się Warcraft III: Reforged, czyli odświeżona wersja kultowej strategii fantasy z 2002 roku. Czy prócz tego Blizzard pracuje nad czymś jeszcze, na przykład jakąś nową marką? Zapytany o to Brack udzielił dość wymijającej odpowiedzi:
Koniec końców najważniejszą rzeczą dla nas jest stworzenie czegoś wspaniałego. Można to osiągnąć zarówno w ramach nowego IP, jak i starej oraz lubianej serii. To pozostanie dla nas głównym celem, dużo ważniejszym, niż opracowywanie na siłę jakiejś świeżej marki.
Wśród gier opracowywanych obecnie przez firmę Blizzard, o których wspomniał Brack, najpewniej nie znajduje się również żadna produkcja VR. Prezes zdradził, że jego zespół będzie uczył się na doświadczeniach innych studiów opracowujących tytuły na urządzenia wirtualnej rzeczywistości i gdy technologia ta stanie się naprawdę czymś wielkim, wówczas zapadnie decyzja, jaka pozycja ich zdaniem najlepiej by ją wykorzystywała.
Najprawdopodobniej wszystkie najważniejsze ogłoszenia związane z produkcjami przygotowywanymi przez firmę pojawią się dopiero na BlizzConie, który odbędzie się 1-2 listopada. Więcej informacji na temat tego wydarzenia znajdziecie tutaj.