Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2018, 12:02

autor: Adrian Werner

Blizzard pracuje nad grą Warcraft w stylu Pokemon GO?

W artykule na Kotaku pojawiły się doniesienia, że jednym z mobilnych projektów, nad którymi obecnie pracuje Blizzard, jest gra AR osadzona w uniwersum serii Warcraft, zainspirowana popularnym Pokemon GO. Dowiedzieliśmy się również, co właściwie oznacza oddelegowanie "najlepszych programistów" do robienia mobilnych konwersji znanych marek firmy.

Słynny posąg orka, zlokalizowany w centrum kampusu studia, w grze Pokemon GO pełni rolę gyma. - Blizzard pracuje nad grą Warcraft w stylu Pokemon GO? - wiadomość - 2018-11-22
Słynny posąg orka, zlokalizowany w centrum kampusu studia, w grze Pokemon GO pełni rolę gyma.

Niewiele rzeczy zdenerwowało ostatnio graczy tak mocno, jak zapowiedź Diablo Immortal. Sytuację podgrzało ujawnienie informacji, że nie jest to jedyny mobilny projekt, nad jakim pracuje studio Blizzard Entertainment. Stwierdzono, że deweloper chce przenieść na smartfony i tablety wszystkie swoje marki i oddelegowało do tego zadania „najlepszych programistów". Teraz, dzięki artykułowi serwisu Kotaku, dowiedzieliśmy się więcej na ten temat.

Materiał koncentruje się głównie na przeszłości i przyszłości marki Diablo, ale znalazły się w nim informacje na temat innych mobilnych projektów studia. Okazuje się, że wśród nich jest gra AR w stylu Pokemon GO, osadzona w uniwersum marki Warcraft. Deweloperzy nie chcą jednak ograniczyć się tylko do skopiowania sprawdzonych rozwiązań pierwowzoru, ale zaoferować również bardziej skomplikowane mechanizmy rozgrywki oraz bogatą zawartość dla pojedynczego gracza.

Taki projekt ma potencjał okazać się wielkim przebojem kasowym, ale głównym powodem, dla którego rozpoczęto nad nim pracę jest fakt, że w studiu jest wielu fanów Pokemon GO. Co ciekawe, w tej grze słynny posąg orka w centrum siedziby Blizzarda oznaczony jest jako sala treningowa.

Gdy pojawiły się informacje o tym, że studio pracuje nad wieloma projektami mobilnymi, sporo emocji wywołało stwierdzenie, że oddelegowano do nich najlepszych programistów. Teraz wiemy jak to wygląda w rzeczywistości. Po sukcesie Hearthstone, Blizzard utworzył nowy zespół inkubacyjny, gdzie rodzą się pomysły na mniejsze gry. Zespół zajmuje się mocno eksperymentalnymi projektami i dlatego stał się atrakcyjnym miejscem dla części weteranów firmy, którzy chcieli odpocząć od wielkich superprodukcji.

Tego rodzaju małe gry świetnie pasują do realiów rynku mobilnego, dlatego na tym koncentruje się obecnie ta grupa. Nie jest więc tak, że Blizzard odciąga wielu najlepszych deweloperów od projektów pecetowych i konsolowych. Zespół inkubacyjny jest stosunkowo mały i pracujący tam ludzie sami zdecydowali się do niego przenieść.

  1. Oficjalna strona studia Blizzard Entertainment

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej