autor: Michał Kułakowski
Blizzard o konwersji Diablo III na konsole
W wywiadzie dla magazynu Game Informer, przedstawiciel firmy Blizzard rzucił nieco światła na plany jakie jego firma ma wobec konsolowego portu Diablo III oraz jakie postępy poczyniła na drodze do skompletowania tworzącego go zespołu.
Jay Wilson, główny dyrektor odpowiadający za produkcję Diablo III, na łamach magazynu Game Informer potwierdził po raz kolejny, że Blizzard wstępnie pracuje nad konsolowymi wersjami gry. Podkreślił jednak, że studio nie ma zamiaru oferować konsolowym graczom zwykłego portu, a tytuł od podstaw zbudowany z myślą o ich sprzęcie.
“Nie chcemy robić portu. Chcemy za to zbudować grę na konsole. To kluczowa różnica. Z pewnością wiele rzeczy trafi do niej bezpośrednio z komputerowej wersji, ale nie będzie to zwykły port, który stara się na siłę i bez powodzenia przełożyć typowo pecetowy tytuł na nowe platformy.”
Zwrócił uwagę, że w założeniach jego firmy konsolowa edycja tytułu powinna wyglądać tak jak jakby została stworzona tylko dla nich:
"Naszym celem będzie wersja, w której gracze będą czuć, że została stworzona przed wszystkim z myślą o konsolach.
Wiemy, że Blizzard od dłuższego czasu intensywnie przygląda się możliwościom platform innych niż PC, rozmawiając z największymi firmami na rynku. Wilson komentuje ten fakt:
"Wszyscy chcą zobaczyć gry Blizzarda na konsolach, a ich producenci są jednymi z największych i najbardziej zainteresowanych. Liczę więc, że nam się to uda."
Firma nie ukrywa, że już od wielu miesięcy szuka odpowiednich specjalistów mających doświadczenie z konsolami. Chodzi tutaj między innymi o grafików czy programistów, którzy są niezbędni jeżeli Blizzard ma sprostać postawionym przez siebie celom i formie przygotowanych konwersji. Wilson zdradza, że po długim i trudnym okresie rekrutacyjnym konsolowy zespół firmy jest już w dużej części skompletowany, udało się też wyłonić jego szefa:
“Głównym projektantem zespołu jest posiadający duże doświadczenie Joshua Mosquiera, pracujący wcześniej przy Company of Heroes oraz jako dyrektor kreatywny w Ubisoft. W tej chwil składamy cały zespół, zarówno z nowo zatrudnionych pracowników jak i najważniejszych twórców Diablo III. (…) Przekierowani specjaliści są przeważnie artystami zajmującymi się projektami graficznymi."
Mimo takiego obrotu spraw, Wilson jest nadal ostrożny i nie potwierdza w zdecydowany sposób produkcji konsolowego Diablo III:
"W tej chwili badamy rożne możliwości, nie zapowiadamy oficjalnie tytułu, między innymi dlatego, że dla naszej firmy zapowiedzi są naprawdę ważne i zobowiązujące. Jeżeli chodzi o omawiany projekt to wyjątkowo nie robiliśmy z niego tajemnicy, ponieważ największą przeszkodą w jego realizacji był brak konsolowego zespołu."
Na koniec, rozwiewa również wątpliwości co do tego czy Blizzard jest w stanie zrobić dobrą grę na konsole:
"Ludzie nie wierzą nam kiedy mówimy, że zrobimy konsolowy tytuł. Ponieważ wcześniej już próbowaliśmy, rozumiem czemu nie dają nam wiary. Ale do tej pory nigdy nie zainwestowaliśmy w to tyle środków oraz nie mieliśmy produktu, który wydawał nam się odpowiednim dla innych platform.”
Diablo III ukaże się na komputerach PC na początku 2012 roku. Dystrybutorem gry w Polsce jest CD Projekt.
- Zapowiedź – Diablo III – wrażenia z wersji beta
- Gramy! – Diablo III – magia Witch Doctora i Czarodzieja
- Gramy! – Diablo III – moc Barbarzyńcy i potęga Łowcy Demonów
- Gramy! – Gramy w Diablo III - merytorycznie
- Gramy! – Gramy w Diablo III – początek rozgrywki
- Gramy! – Gramy w Diablo III