autor: Szymon Liebert
Bleszinski robi sobie przerwę – twórca Gears of War opuścił Epic Games
Cliff Bleszinski odszedł z firmy Epic Games, w której przepracował ostatnie 20 lat. Deweloper znany z gier Jazz Jackrabbit, Unreal i Gears of War przyznał, że potrzebował przerwy.
Clifford Michael Bleszinski, producent gier wideo, opuścił firmę Epic Games, z którą był związany od wielu lat. Deweloper pomógł w stworzeniu takich tytułów jak Jazz Jackrabbit, Unreal oraz przede wszystkim Gears of War. „Czas na zasłużoną przerwę” – wyjaśnił w liście do swoich współpracowników Bleszinski, który w ostatnim czasie pełnił nie tylko rolę twórcy. Stał się także twarzą i bodaj najbardziej rozpoznawalną postacią amerykańskiego koncernu.
O odejściu Cliffa Bleszinskiego poinformowała sama firma na swojej stronie internetowej, gdzie krótko przypomniano osiągnięcia producenta. Sympatię wobec niego wyrazili też najważniejsi pracownicy Epic Games: Tim Sweeney (założyciel), Michael Capps (prezes) i Mark Rein (wiceprezes). „Jesteśmy wdzięczni za całą jego ciężką pracę oraz starania o to, aby uszczęśliwić fanów i zawsze podnosić poprzeczkę we wszystkim co robimy” – napisał Sweeney.
„Zajmuję się tym odkąd byłem nastolatkiem” – napisał w liście pożegnalnym do kolegów Bleszinski. Po 20 latach owocnej kariery producent uznał, że przyda mu się przerwa. Mimo tego, Bleszinski przyznaje: „Będę tęsknił za projektami, testowaniem gier, rozmowami, ale przede wszystkim ludźmi”. Deweloper nie ujawnił jeszcze dalszych planów. Zamiast tego, zażartował tylko na swoim koncie Twitter: „Być może będę włóczył się po świecie, jak Cain z serialu Kung Fu”.
To nie jedyna duża zmiana kadrowa, jaką obserwowaliśmy w ostatnich dniach. Epic Games stracił na przykład Adriana Chmielarza i dwóch innych ważnych producentów z polskiego studia People Can Fly, które firma kupiła kilka lat temu. Zaskoczeniem było też odejście Ray’a Muzyki i Grega Zeschuka z BioWare, czy usamodzielnienie się Roberta Bowlinga, zajmującego się Call of Duty: Modern Warfare. Jakie będą rezultaty tych przeobrażeń? Odpowiedź poznamy wkrótce.