Black Desert Online rozeszło się na Zachodzie w 400 tysiącach egzemplarzy
Firma Daum Games potwierdziła doniesienia dotyczące sprzedaży gry Black Desert Online. W ciągu miesiąca od premiery na Zachodzie rozeszło się 400 tysięcy egzemplarzy gry, a twórcy zarobili ok. 12 milionów dolarów.
Po ostatnich doniesieniach odnośnie planowanych dodatków do gry Black Desert Online można było przypuszczać, że zachodnia premiera tej koreańskiej produkcji należała do udanych, mimo dość mieszanych recenzji. I rzeczywiście, w międzyczasie pojawiły się pogłoski o ujawnieniu statystyk, które jednoznacznie wskazują na sukces dzieła studia Pearl Abyss. Informacje te miały zostać podane na tej samej konferencji, na której zapowiedziano kolejne dodatki do BDO. Ostateczne potwierdzenie uzyskał serwis Massively OP po wysłaniu prośby do europejskiego oddziału wydawcy gry, firmy Daum Games. W międzyczasie ukazało się też oświadczenie prasowe. W ciągu pierwszego miesiąca od marcowej premiery w Europie i Ameryce rozeszło się 400 tysięcy egzemplarzy, a jeśli wierzyć oświadczeniu Daum Games przy obecnym wzroście do końca roku osiągnięty zostanie pułap miliona sprzedanych kopii.
Dobra sprzedaż BDO pociągnęła za sobą niemały dochód – przez miesiąc gra zarobiła 12 milionów dolarów. Częściowo wynika to ze zmiany modelu biznesowego z free-to-play na jednorazową opłatę za grę, dającą bezpłatny dostęp do kolejnych rozszerzeń. Jednocześnie Min Kim, prezes Daum Games, zapewnia, że również sklep z płatnymi przedmiotami zapewnia spore zyski, mimo że – jak twierdzi – pod tym względem płatne tytuły zwykle zostają daleko w tyle za darmowymi produkcjami. Jak na razie nie ma też mowy o porzucaniu tej produkcji przez znudzonych graczy, skoro średnio do gry loguje się 120 tysięcy użytkowników dziennie, a w świecie Black Desert Online przebywa jednocześnie mniej więcej 100 tysięcy graczy.
Black Desert Online to produkcja z gatunku MMORPG, a zarazem debiutancki projekt koreańskiego studia Pearl Abyss. Gracze trafiają do targanej konfliktami krainy fantasy, a oprócz pewnych cech charakterystycznych dla koreańskich MMORPG (na przykład zablokowaniu niektórych klas dla jednej płci) gra oferuje kilka nietypowych rozwiązań oraz rozbudowany i mocno zręcznościowy system walki. Tytuł zadebiutował w Korei dwa lata temu, na Zachodzie zaś ukazał się na początku marca i doczekał się jużf pierwszego dużego rozszerzenia.
Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.