autor: Michał Kułakowski
Bioshock Infinite – gra na PC wspiera DirectX 10 i 11, znamy dostępne opcje graficzne
Bioshock Infinite na PC ma współpracować z DirectX 10 oraz 11. W przeciwieństwie do wielu innych konsolowych portów czy konwersji, tytuł zawiera całkiem sporo możliwości konfiguracyjnych, a dzięki jego wersji preview wiemy na jakie konkretne opcje graficzne będziemy mieli wpływ.
BioShock: Infinite to jedna z najbardziej oczekiwanych premier pierwszej połowy przyszłego roku. Gra z pewnym opóźnieniem, o którym już dzisiaj informowaliśmy, trafi na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a także komputery PC. Jak zwykle przy premierze głośnego multiplatformowego tytułu, pecetowi gracze zastanawiają się czy wersja, którą otrzymają choć w części wykorzysta potencjał ich sprzętu oraz czy pozwoli na szerokie możliwości konfiguracji ustawień graficznych. Na te wątpliwość częściowo odpowiada serwis PCGamer, którego przedstawiciel został zaproszony, by przetestować pecetową wersję preview BioShocka.
Gra została zaprezentowana redaktorowi witryny na komputerze wyposażonym w ośmiordzeniowy procesor AMD FX-8120, kartę graficzną AMD Radeon z serii 7900 oraz 16GB RAM. Tytuł uruchomiono na systemie Windows 7 i działał, co nie powinno być dużym zaskoczeniem, bez żadnych poważnych błędów, spadku wydajności czy szybkości wyświetlanego obrazu. Co ważne, w ustawieniach graficznych dzieła studia Irrational Games możemy znaleźć sporo opcji, które są praktycznie nieobecne w wielu dużych produkcjach, udowadniając tym samym, że deweloper nie zapomniał o pecetowych graczach.
Opcje graficzne w pecetowym wydaniu BioShock: Infinite:
- ustawienia antialiasingu
- ustawienia jakości post-processingu
- poziom detali obiektów
- poziom detali tekstur
- ustawienia dynamicznych cieni
- ustawienia promieni światła
- ustawienia efektów ambient occlusion
- synchronizacja pionowa
- włączenie lub wyłączenie podświetlania przedmiotów
- odległość interfejsu od krawędzi ekranu
- FOV – kąt pola widzenia [pasek z suwakiem bez określonych wartości liczbowych]
Przedstawiciel Irrational potwierdził równocześnie, że gra korzysta w pełni z możliwości DirectX 10, a także niektórych efektów dostępnych w wersji 11. Nie określił jednak jakie efekty na myśli i czy chodzi np. o tesselację. Na szczegóły dotyczące tej kwestii będziemy musieli najwyraźniej jeszcze trochę poczekać.
BioShock: Infinite trafi do sklepów z miesięcznym poślizgiem, 26 marca przyszłego roku. Dystrybutorem gry w naszym kraju jest firma Cenega Poland, która odpowiada także za przygotowanie jej lokalizacji. Polska wersja będzie dostępna zarówno na PC jak i konsolach.