autor: Aleksander Kaczmarek
Big Picture, czyli Steam na ekranie telewizora
Podczas rozpoczynającej się jutro Konferencji Deweloperów Gier (Game Developers Conference) w San Francisco firma Valve Software zamierza promować nowe rozwiązania na Steamie. Jedną z takich nowinek ma być tryb „Big Picture”, dzięki któremu gracze będą mogli cieszyć się funkcjonalnością i zasobami tej platformy na każdym telewizorze podłączonym za pośrednictwem komputera PC lub Mac do Internetu.
Podczas rozpoczynającej się jutro Konferencji Deweloperów Gier (Game Developers Conference) w San Francisco firma Valve Software zamierza promować nowe rozwiązania na Steamie. Jedną z takich nowinek ma być tryb „Big Picture”, dzięki któremu gracze będą mogli cieszyć się funkcjonalnością i zasobami tej platformy na każdym telewizorze podłączonym za pośrednictwem komputera PC lub Mac do Internetu.
Opublikowane na stronie Steamu informacje dotyczące nowego rozwiązania są póki co bardzo lakoniczne. Szczegóły poznamy najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych dni. Według Douga Lombardiego, wiceprezesa ds. marketingu w firmie Valve Software, tryb „Big Picture” będzie odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy chcą mieć łatwiejszy dostęp do funkcji tej platformy. Chodzi więc m.in. o możliwość nawigowania po menu z wykorzystaniem konsolowego kontrolera albo pilota do telewizora. Użytkownicy Steamu spekulują również o opcji strumieniowania obrazu z gier na telewizyjne ekrany a nawet wprowadzeniu usługi na wzór OnLive. Są to jednak tylko domysły.
W trakcie GDC pracownicy Valve zamierzają też podzielić się swoimi spostrzeżeniami związanymi z systemem mikrotransakcji w grach oferowanych na Steamie. Rozwiązanie sprawdziło się w strzelaninie Team Fortress 2. Według Robina Walkera, projektanta gry, nic nie stoi na przeszkodzie, by inni producenci i wydawcy skorzystali z takich możliwości wbudowanych w pakiet oprogramowania Steamworks SDK.
Przedstawiciele studia deweloperskiego Valve będą również dyskutować o integracji funkcji Steamu w grach przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Jako przykład posłuży Portal 2, który będzie pierwszym tytułem w dziejach firmy wydanym także w wersji na konsolę PlayStation 3.