Beta Gwinta z potwierdzonym wsparciem funkcji cross-platform
Marcin Iwiński ze studia CD Projekt RED potwierdził wsparcie dla rozgrywki międzyplatformowej w grze Gwint: Wiedźmińska gra karciana. Jak stwierdził w rozmowie z serwisem IGN, wspólna zabawa pecetowców i posiadaczy konsoli Xbox One jest już pewna, ale twórcy czekają jeszcze na odpowiedź firmy Sony.
Ledwie wczoraj informowaliśmy o gotowości studia Psyonix do wprowadzenia możliwości wspólnej gry w Rocket League posiadaczom konsol PlayStation 4 i Xbox One. Dziś zaś z podobnym oświadczeniem odnośnie Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej wystąpił Marcin Iwiński, współzałożyciel studia CD Projekt Red. W rozmowie z serwisem IGN zdradził, że twórcy mają już przygotowane wszystko, by pozwolić na wspólną zabawę w becie zarówno pecetowcom, jak i posiadaczom obydwu konsol. Czekają jedynie na „zielone światło” od Sony, podobnie zresztą jak twórcy Rocket League – Iwiński wyraził nadzieję, że starania Psyonix utorują drogę polskiej produkcji. Jako że Microsoft wyraził zainteresowanie funkcją cross-platform nie tylko między komputerami i Xboksem One, ale i poszczególnymi konsolami, pozostaje jedynie czekać na decyzję Sony.
Na koniec Iwiński – podobnie jak prezes Psyonix, Jeremy Dunham – zachęcał innych twórców do wspierania „pełnego międzyplatformowego grania”, tj. między PC a konsolami, gdyż – jak stwierdził – „Koniec końców, to wszystko dla graczy, prawda?”. Najwyraźniej prezes polskiego studia postanowił przypomnieć pracownikom Sony ich deklaracje (w oryginale „At the end of the day, this is for the players, isn't it?”, co dość wyraźnie nawiązuje do hasła „For the players”, tak chętnie powtarzanego przez Sony). Przypomnijmy, że zamknięta beta Gwinta ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i wciąż trwają zapisy na oficjalnej stronie gry. Z kolei o naszych wrażeniach z pierwszego spotkania z grą możecie przeczytać w czerwcowej zapowiedzi.
- Oficjalna strona gry Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana
- Graliśmy w Gwinta i jesteśmy zachwyceni - PvP i pełnoprawna kampania na premierę