Beta Diablo 4 to największe testy w historii serii; zobacz infografikę
Otwarta beta Diablo 4 okazała się największym tego typu eventem w historii serii. Blizzard opublikował infografikę, według której spędziliśmy w świecie Sanktuarium ponad 61,5 miliona godzin.
Jak można było przypuszczać, otwarta beta Diablo IV okazała się sukcesem – największym tego typu wydarzeniem w historii serii. Blizzard zobrazował jego skalę na poniższej infografice. W sumie – najpewniej zarówno we wczesnym dostępie, jak i we właściwych testach – spędziliśmy w świecie Sanktuarium 61 560 437 godzin. Diablo dużo! Ponadto:
- najczęściej wybieraliśmy klasy postaci nekromanty i czarodzieja;
- zgładziliśmy 29 252 746 339 potworów,
- ginąc przy tym 46 924 644 razy;
- za 1 727 973 z tych zgonów odpowiadał Rzeźnik,
- którego udało się zabić „tylko” 576 662 razy;
- jeszcze rzadziej z naszych rąk padała demonica Aszawa – „jedynie” 107 426 razy;
- ona zaś zabiła graczy w sumie 10 163 397 razy.
Na infografice widnieje jeszcze jedna statystyka – liczba graczy, którym udało się zdobyć przedmiot kosmetyczny o nazwie Wilcze Nosidło. Wymagało to awansowania na 20 poziom doświadczenia przynajmniej jedną postacią. „Wyzwaniu” temu sprostało w sumie ok. 2,6 mln graczy.
Ilu nie dotarło tak daleko? Tego nie wiemy, ale można przypuszczać, że sporo – być może nawet dwa lub trzy razy więcej. Czy zatem w becie Diablo IV wzięło udział 10 mln graczy? Niestety mamy zbyt mało danych, mu móc to rzetelnie oszacować. Niemniej jest to całkiem prawdopodobne – wychodziłoby wtedy średnio po ok. 6 godz. grania na osobę.
Dane dotyczące Wilczego Nosidła mówią nam o jeszcze jednej rzeczy, mianowicie że statystyki, którymi Blizzard podzielił się po wczesnodostępowej fazie beta-testów (patrz infografika poniżej), zawierają się w tych powyższych. Postępy były bowiem przenoszone z pierwszej do drugiej fazy – dlatego też prawdopodobnie „Zamieć” nie zawarła tych danych na infografice, tylko podała je osobno.
Społeczność prosi Blizzard o jeszcze jednen weekend z Diablo IV przed premierą („Chociaż dla preorderowiczów!”). Czy deweloper spełni tę prośbę przed 6 czerwca, kiedy to gra ma się ukazać na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S? Nie liczyłbym na to, ale zobaczymy.
- Fabuła w Diablo nigdy nie była czarno-biała, ale Diablo 4 pokazuje to najlepiej
- Przez betę Diablo 4 wróciłem do Diablo 1. Staruszek mnie zaskoczył