autor: Daniel Kazek
Best Buy czeka na premierę Xboxa 360
Amerykańska premiera konsoli Xbox 360 zbliża się wielkimi krokami. Nastąpi to już 22 listopada, czyli w przyszły wtorek. Z ekonomicznego punktu widzenia, do tego wydarzenia przygotowuje się również tamtejszy lider handlu detalicznego elektroniki, sieć Best Buy.
Amerykańska premiera konsoli Xbox 360 zbliża się wielkimi krokami. Nastąpi to już 22 listopada, czyli w przyszły wtorek. Z ekonomicznego punktu widzenia, do tego wydarzenia przygotowuje się również tamtejszy lider handlu detalicznego elektroniki, sieć Best Buy.
Według analityków firmy, sprzedaż w pierwszym dniu powinna przynieść sieci niecałe 29 milionów dolarów. Szacuje się, iż dzięki chętnym na samą platformę, firma zarobi 16 milionów. Pozostałe przychody zagwarantować ma sprzedaż 86000 gier za całkowitą kwotę 5.1 milionów oraz takiej samej ilości akcesoriów w cenie 5 milionów. Best Buy wziął również pod uwagę koszty, jakie muszą ponieść klienci, decydujący się wymianę starego modelu na nowy produkt. Tutaj ukryte jest kolejne potencjalne 2.5 miliona. Łącznie firma planuje sprzedać 43000 sztuk Xboxa 360.
Szefostwo firmy wychodząc również naprzeciw wszystkim radykalnym fanom tworu Microsoftu, zamierza dwanaście swoich placówek otworzyć dokładnie o północy. Wybór dokonano na podstawie zebranych danych odnośnie sprzedawalności gier, a każdy taki oddział zaopatrzony zostanie w dodatkowe 100 sztuk konsoli. Pozostałe sklepy dysponować będą 60 egzemplarzami. W obawie o tłok, Best Buy opracował specjalną mapkę, która ma ułatwić poruszanie się klientom po budynku. Widać ją poniżej.