autor: Marcin Skierski
Będzie film na podstawie Missile Command - znanej zręcznościówki z automatów
Adaptacje filmowe gier są dość powszechnym zjawiskiem, znanym doskonale chyba każdemu. Co jednak jeśli chodzi o prostą produkcję bez fabuły, która dużą popularnością cieszyła się głównie na automatach?
Adaptacje filmowe gier są dość powszechnym zjawiskiem, znanym doskonale chyba każdemu. Co jednak jeśli chodzi o prostą produkcję bez fabuły, która dużą popularnością cieszyła się głównie na automatach?
Takim przypadkiem stało się Missile Command od Atari. Firma ta wraz z wytwórnią filmową 20th Century Fox postanowiła przenieść realia swojej gry na duży ekran. Konkretów na temat szykowanego obrazu nie zdradzono, trudno zatem w tej chwili powiedzieć, czym on tak naprawdę będzie.
Jest to wielka niewiadoma tym bardziej, że sama gra miała bardzo proste zasady i nie opowiadała żadnej historii. Ot, obcy zaatakowali Ziemię rakietami nuklearnymi, a my wcielaliśmy się w dowódcę obrony antyrakietowej. Naszym zadaniem było niszczyć wrogie pociski zanim dolecą do celu, a ocalenie jednego z miast kończyło poziom podsumowując nasze dokonania wynikiem punktowym.
Taka koncepcja oryginału sprawia, że film może podejmować niemal każdy temat, choć zapewne pojawi się wspomniany motyw najeźdźców z kosmosu. Serwis Variety informuje, że w produkcję zaangażowani są scenarzyści Burk Sharpless oraz Matt Sazama (Dracula: Year Zero), więc to od nich będzie zależała warstwa fabularna tej pozycji. Film będzie produkowany przez Dylana Clarka i Petera Chernina z Chernin Entertainment, a w rolę producenta wykonawczego wcieli się prezes Atari, Jim Wilson.
Początki Missile Command sięgają 1980 roku, kiedy gra pojawiła się na automatach. Z czasem była ona konwertowana na wiele różnych platform, z coraz bardziej usprawnianą oprawą wizualną, ale niezmienną koncepcją rozgrywki. Ostatnio popularna zręcznościówka pojawiła się na App Store, gdzie użytkownicy iPhone’a i iPoda touch mogą zakupić ją za niewielkie pieniądze. Swojej wersji doczekali się również użytkownicy Xboksa 360, którzy za 400 punktów Microsoftu mogą stać się posiadaczami odświeżonej edycji. Łącznie na wszystkich systemach sprzedano do tej pory ponad 20 milionów egzemplarzy tego tytułu.