BeamNG stworzy grę wyścigową opartą na swoim silniku fizycznym nowej generacji
Studio BeamNG od jakiegoś czasu pracuje nad silnikiem nowej generacji, gwarantującym niezwykły stopień realizmu w grach samochodowych. Obecnie deweloper tworzy w oparciu o tę technologię grę wyścigową. Tytuł jest w fazie alfa, ale systematycznie otrzymujemy prezentujące go filmy.
BeamNG to niewielki zespół istniejący od 2011 roku. Do tej pory pracował jedynie nad next-genowym silnikiem, który miałby zagwarantować model jazdy, fizyki i zniszczeń na niespotykanym wcześniej poziomie. Teraz dowiadujemy się, że studio ma w planach grę wyścigową, opartą na tej właśnie technologii. Produkcja jest w fazie alfa i nie ma jeszcze nawet tytułu, ale już teraz możemy oglądać prezentujące ją filmy, udostępniane regularnie na kanale dewelopera na YouTube.
O samej produkcji mamy jednak bardzo niewiele informacji. Nie wiemy, kiedy się ukaże (choćby w przybliżeniu), ani nawet jaką tematykę będzie podejmować. Biorąc jednak pod uwagę różnorodność udostępnionych filmów oraz hasła, którymi deweloper określa swoją misję („by wszystko uczynić możliwym”), możemy przypuszczać, że będzie to jakiegoś rodzaju samochodowy sandbox.
Grę będzie napędzał silnik graficzny Torque 3D. Na tę chwilę oprawa nie jest może na powalającym poziomie, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia dopiero z wersją alfa produkcji. Poza tym najważniejszą częścią tytułu będzie silnik fizyczny, ten zaś już teraz generuje co najmniej imponujące efekty. W mało której grze mogliśmy oglądać równie efektowne i realistyczne kraksy.