Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2009, 08:15

autor: Piotr Doroń

Bayonetta zmusi diabła do płaczu na początku stycznia 2010 roku

SEGA podzieliła się ze światem dokładną datą premiery gry Bayonetta w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Jej debiut odbędzie się odpowiednio 5 i 8 stycznia przyszłego roku. Przygody bezkompromisowej wiedźmy, opracowane przez studio Platinum Games (MadWorld, Infinite Space), zostaną wydane na Xboksa 360 i PlayStation 3.

SEGA podzieliła się ze światem dokładną datą premiery gry Bayonetta w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Jej debiut odbędzie się odpowiednio 5 i 8 stycznia przyszłego roku. Przygody bezkompromisowej wiedźmy, opracowane przez studio Platinum Games (MadWorld, Infinite Space), zostaną wydane na Xboksa 360 i PlayStation 3.

Bayonetta zmusi diabła do płaczu na początku stycznia 2010 roku - ilustracja #1

Przed kilkunastoma godzinami dzieło wyreżyserowane przez Hideki Kamiyę (cykl Devil May Cry) trafiło na rynek japoński. Spotkało się tam z niezwykłym przyjęciem ze strony mediów. Mianowicie, redakcja magazynu Famitsu przyznała produkcji w wersji na Xboksa 360 maksymalną notę 40/40. Jest to dwunasta tak wysoka ocena wystawiona przez japoński periodyk w jego 23-letniej historii i trzecia w tym roku (dwa pozostałe wyróżnienia należą do Dragon Quest IX oraz Monster Hunter Tri). Edycja na PS3 nie została tak doceniona – otrzymała „jedyne” 38 punktów. Pewne uchybienia pojawiły się najprawdopodobniej w trakcie procesu przenoszenia gry na konsolę Sony z Xboksa 360.

Bayonetta to ostatnia przedstawicielka średniowiecznego klanu wiedźm. W związku z utratą pamięci postanawia wyruszyć do fikcyjnego, europejskiego miasta Vigrid, w którym spróbujemy odnaleźć tropy, mogące doprowadzić ją do odkrycia prawdy o sobie. Zgodnie z założeniami gatunku, przeszkodzą jej w tym zastępy wyjątkowo źle usposobionych wrogów – upadłe anioły, bestie z piekła rodem oraz potężni bossowie. Bayonetta jednak zaskakuje – pistolety, które obsługuje nie tylko kończynami górnymi, ale i dolnymi pozwalają prowadzić jej nieustanny atak w wielu kierunkach jednocześnie. Swoje robi także magia oraz specjalne umiejętności. Akcja jest podobno wartka, oprawa wyśmienita, a system walki mięsisty. Czekamy do stycznia.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej