Battlefleet Gothic: Leviathan - nadciąga strategia w uniwersum Warhammera 40,000
Francuskie studio Grand Cauldron zapowiedziało mobilny projekt Battlefleet Gothic: Leviathan, czyli kosmiczną strategię bitewną z turowym systemem rozgrywki, tworzoną na licencji Warhammera 40,000.
W przyszłym tygodniu na pecety trafi Battlefleet Gothic: Armada, czyli kosmiczny RTS osadzony w realiach Warhammera 40,000, będący adaptacją popularniej stołowej gry bitewnej wydawnictwa Games Workshop. Okazuje się, że powstaje również mobilna odsłona marki, zatytułowana Battlefleet Gothic: Leviathan. Nie będzie to port z PC – zamiast tego otrzymamy turówkę opracowaną specjalnie z myślą o smartfonach i tabletach.
Battlefleet Gothic: Leviathan zaoferuje obszerną kampanię, która oparta zostanie na fabule dodatków, komiksów i powieści należących do serii Tarcza Baal (ang. Shield of Baal). Fabuła opowie o inwazji rasy Tyranidów na system planetarny Cryptus. Imperium ludzi nie może sobie pozwolić tę stratę, gdyż w skład układu wchodzi planeta Baal, będąca domem dla kosmicznych marines z zakonu Blood Angels. Niestety, pierwsza próba odparcia ataku kończy się katastrofą i większość floty oraz systemów obronnych zostaje zniszczona, a co gorsza ginie admirał Julius van Avacor. My wcielimy się w jego następcę, który musi zebrać pozostałe siły i utrzymać system aż do przybycia posiłków imperialnych, w tym trzonu zakonu Blood Angels.
W przeciwieństwie do pecetowego Battlefleet Gothic: Armada, zrealizowanego w formie RTS-a, mobilne Battlefleet Gothic: Leviathan będzie znacznie bardziej wierne pierwowzorowi. Otrzymamy zatem turową strategię bitewną, podczas której obejmiemy dowództwo nad armadą potężnych statków kosmicznych, a zasady rządzące zabawą oparte zostaną na tych z wersji stołowej. Pomimo faktu, że akcja toczyć się będzie w kosmosie, walka rozgrywana ma być w dwóch wymiarach, a powolne tempo ruchu jednostek sprawi, że całość przypominać będzie bitwy morskie.
Wraz z postępami w wojnie odblokowywać mamy nowe statki, a nasi podwładni zyskiwać będą dodatkowe umiejętności. Gracze rozegrają kampanię nie tylko dowodząc siłami imperialnymi. Dostępna ma być także opcja pokierowania Tyranidami, a kolejne rasy i misje mają ukazać się po premierze. Poza trybem fabularnym pojawi się także opcja rozgrywek multiplayer, zarówno przez internet, jak lokalnie – w ramach tzw. gorącego krzesła.
Battlefleet Gothic: Leviathan będzie produkcją premium, a więc pozbawioną mikropłatności. Gra zmierza obecnie wyłącznie na iOS i trafi do sprzedaży w najbliższych miesiącach. Autorzy chcą udostępnić swój projekt także na Androida, ale decyzja o ewentualnej konwersji zostanie podjęta dopiero po premierze na iOS.
Battlefleet Gothic: Leviathan – oficjalna strona gry