autor: Łukasz Szliselman
Battlefield 4 z patchem redukującym lagi
Battlefield 4 otrzymał wreszcie łatkę mocno redukującą opóźnienia i lagi. Co więcej, użytkownicy PC, PlayStation 4 i Xboksa One mogą jeszcze bardziej upłynnić rozgrywkę, włączając opcję zwaną High Frequency Network Update.
Battlefield 4 na PC, PlayStation 3, Xbox 360 otrzymał łatkę zauważalnie redukującą opóźnienia na linii gracz-serwer. Na PlayStation 4 i Xboksa One patch trafić ma w tym tygodniu. Aktualizacja została przetestowana w ramach programu CTE (Community Test Environment), w którym udział wziąć mogą członkowie społeczności (coś w rodzaju beta-testów kolejnych patchy), co ma gwarantować prawidłowe działanie. Twórcy opublikowali krótki film, porównujący płynność gry sprzed i po wprowadzeniu zmian – w teście zauważono poprawę o około 60%.
Ponadto wersje PC, PS4 i XONE dostaną aktualizację High Frequency Network Update, czyli opcję dodatkowo upłynniającą rozgrywkę wieloosobową. Wokół gracza stworzona zostanie niewidzialna „bańka”, w obrębie której odświeżanie będzie szybsze niż normalnie. Domyślnie funkcja ta jest wyłączona, ponieważ dość mocnego obciąża ona łącze. Da się ją włączyć w opcjach gry, ustawiając jeden z trzech stopni: niski, średni i wysoki – osoby posiadające prędkość Internetu powyżej 1 Mbit/s mogą spokojnie ustawić opcję wysoką. Jeśli chodzi o wersję na konsole nowej generacji, początkowo aktualizacja obejmie wszystkie serwery 48-osobowe oraz część 64-osobowych, by z czasem poszerzyć swój zasięg.
Wypuszczenie długo oczekiwanej łatki nie oznacza, że DICE wreszcie może odpocząć od naprawiania Battlefield 4. Twórcy obiecują dalej pracować nad kolejnymi usprawnieniami, które dodatkowo uprzyjemnią rozgrywkę. Szczegóły najnowszej aktualizacji znajdziecie w tym miejscu.