autor: Marcin Skierski
Battlefield 4 najlepiej zoptymalizowany na pecetach z podzespołami AMD
Studio EA DICE oraz firma AMD podpisały porozumienie, na mocy którego gra Battlefield 4 w dniu premiery zostanie najlepiej zoptymalizowana z myślą o komputerach wyposażonych w podzespoły AMD. Mimo wszystko posiadacze procesorów Intela czy kart graficznych od Nvidii nadal mogą liczyć na odpowiednie wsparcie po oficjalnym debiucie tego tytułu.
Firma Electronic Arts ogłosiła, że w dniu premiery gra Battlefield 4 będzie najlepiej zoptymalizowana na pecetach wyposażonych w podzespoły firmy AMD. Początkowo pojawiły się plotki, że to samo stanie się z innymi produkcjami działającymi na silniku Frostbite 3, jednak szybko zdementowano te spekulacje.
Przedstawiciel koncernu Electronic Arts zdradził, że studio EA DICE podpisało porozumienie z firmą AMD, na mocy którego Battlefield 4 na PC zostanie specjalnie zoptymalizowany pod komputery osobiste wyposażone w procesory i karty graficzne tego producenta. Zaznaczył jednak, że „nie wyklucza to możliwości współpracy z innymi partnerami, by upewnić się, że gracze będą mieli świetne doświadczenia ze wszystkimi tytułami na wielu różnych konfiguracjach sprzętowych”.
Co powyższa informacja oznacza dla graczy? Przede wszystkim to, że posiadacze procesorów i kart graficznych od firmy AMD mogą liczyć na najlepszą optymalizację Battlefield 4 w dniu premiery tego tytułu. Bardzo ważne jest jednak zapewnienie firmy Electronic Arts, że użytkownicy podzespołów innych producentów również mogą liczyć na pełne wsparcie, między innymi w zakresie wypuszczania sterowników poprawiających wydajność gry po jej oficjalnym debiucie. Oznacza to, że zwolennicy procesorów Intela, czy kart graficznych firmy Nvidia nie stoją na zupełnie straconej pozycji. Po prostu przed premierą najwięcej uwagi przy optymalizacji twórcy poświęcą podzespołom od AMD.
Skoncentrowanie się na sprzęcie firmy AMD ma spory związek z tym, że konsole PlayStation 4 oraz Xbox One również korzystają z podzespołów tego producenta. Przedstawiciele AMD nie ukrywają tego w oficjalnym oświadczeniu, gdzie napisali, że „ma to sens”. Serwis IGN początkowo informował nawet o tym, że wszystkie gry działające na silniku Frostbite 3 będą od tej pory projektowane przede wszystkim z myślą o sprzęcie AMD. Producent szybko to zdementował, potwierdzając jednocześnie, że „w tej chwili umowa między AMD a EA DICE dotyczy tylko Battlefielda 4”.
Czy wyposażenie PlayStation 4 i Xboksa One w podzespoły firmy AMD może spowodować, że większość nadchodzących gier w wersjach pecetowych będzie lepiej działać na komputerach z procesorami i kartami graficznymi tego producenta? Na razie jest jeszcze za wcześnie na wyciąganie pochopnych wniosków, ale z pewnością może mieć to jakiś wpływ na dalsze kształtowanie się rynku. Bez wątpienia potwierdzają się za to domysły, że konwertowanie gier z konsol na PC będzie teraz o wiele prostsze z uwagi na bardziej „komputerową” architekturę PlayStation 4 oraz Xboksa One.