autor: Szymon Liebert
Battlefield 3 vs Call of Duty: Modern Warfare 3 – pojedynek na popularność według Raptr
Twórcy programu dla graczy Raptr przygotowali ciekawe zestawienie na temat popularności dwóch konkurencyjnych strzelanek - Battlefield 3 oraz Call of Duty: Modern Warfare 3. Okazuje się, że produkcja studia Infinity Ward była chętniej wybierana przez graczy, chociaż dzieło EA DICE jest kojarzone z innowacyjnością.
Ekipa odpowiedzialna za program Raptr przygotowała specjalny raport na temat popularności dwóch najważniejszych strzelanek wojennych tego roku, czyli Battlefield 3 oraz Call of Duty: Modern Warfare 3. W starciu dwóch gigantów prowadzi produkcja studia Infinity Ward, która cieszyła się większym zainteresowaniem od dzieła EA DICE.
Twórcy raportu śledzili aktywność 10 milionów graczy korzystających z oprogramowania Raptr, aby sprawdzić, w którą z dwóch gier grywa się częściej. Zaskoczeniem nie będzie to, że Modern Warfare 3 wybierano chętniej - w końcu gra sprzedała się lepiej. Raport stawia też tezę, że żadna inna produkcja nie odebrała tylu graczy konkurencyjnemu Battlefield 3.
W raporcie napisano, że w dniach premier obu tytułów na Xboksie 360 odnotowano 40% więcej czasu gry w Modern Warfare 3 niż w Battlefield 3. Fani produkcji Activision nabili też więcej godzin grania w ciągu tygodnia w porównaniu do trzech tygodni Battlefielda 3. Ponadto, 53% miłośników gry EA DICE na Xboksie 360 wypróbowało też Modern Warfare 3.
Załoga Raptr pokusiła się o przeprowadzenie sondy na ponad 6 tysiącach użytkowników. Odpowiedzi nie do końca pokrywają się z wynikami statystyk. 81% badanych powiedziało, że ekscytowało się w większym stopniu Battlefieldem 3 niż Modern Warfare 3, a 92% graczy uważało studio EA DICE za bardziej innowacyjne od Infinity Ward. Więcej statystyk i odpowiedzi znajdziecie tutaj.
Seria Call of Duty zatriumfowała ponownie, ale firmie Electronic Arts udało się rzucić jej wyzwanie i naprawdę nieźle wypromować nowego Battlefielda. Czas pokaże, która z gier wykaże się dłuższą żywotnością – w obu z nich zastosowano przecież systemy rozwoju postaci i nabijania doświadczenia.