Battle Bay - morskie bitwy w stylu MOBA w nowej grze studia Rovio
Znane z serii Angry Birds studio Rovio postanowiło spróbować czegoś odmiennego i pracuje nad nową marką zatytułowaną Battle Bay. Jest to sieciowa gra akcji z elementami gatunku MOBA, w której gracze biorą udział w bitwach łodzi motorowych.
Fińskie studio Rovio postanowiło na trochę odpocząć od Wściekłych Ptaków i zająć się nową marką. Efektem tych prac jest Battle Bay, czyli sieciowa gra akcji z elementami MOBA, w której gracze biorą udział w bitwach łodzi motorowych. Testowa wersja produkcji bez wcześniejszej zapowiedzi zadebiutowała właśnie w kilku krajach w ramach tzw. soft-launcha, a premiera światowa ma nastąpić już wkrótce.
Produkcja nastawiona jest wyłącznie na tryb multiplayer, w którym walczą ze sobą dwie pięcioosobowe drużyny graczy. Każdy z uczestników zabawy kontroluje pojedynczą łódź motorową, wybraną z zestawu różnorodnych modeli, pełniących w praktyce rolę klas. Przykładowo enforcer nastawiony jest ma maksymalną siłę ognia, defender oferuje najcięższy pancerz, speeder jest bezkonkurencyjny pod względem prędkości, a fixer potrafi naprawiać uszkodzenia w kadłubach sojuszników.
Przed potyczkami otrzymujemy możliwość dobrania pasującego do naszych preferencji uzbrojenia. Arsenał obejmuje m.in. działa, torpedy i granaty, a dzięki opcji łączenia różnych broni uzyskujemy prawie nieskończoną listę kombinacji.
Gra oferuje sporą swobodę wyboru metod walki. Coś dla siebie znajdą tutaj zarówno fani frontalnych ataków, jak i osoby preferujące bardziej strategiczne podejście i koncentrowanie się na przejmowaniu punktów kontrolnych. Autorzy nie zapomnieli także o systemie rozwoju, w ramach którego za sukcesy jesteśmy nagradzani walutą pozwalającą ulepszać naszą łajbę. Jak na produkcję multiplayer przystało dostępne są także opcje społecznościowe, takie jak zakładanie gildii czy stale aktualizowane sieciowe rankingi.
Battle Bay zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Produkcja, co jest standardem zarówno w przypadku gier MOBA, jak i tytułów wydawanych przez Rovio, wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.