Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 sierpnia 2012, 15:50

autor: Adrian Werner

Batman: Arkham City - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Batman: Arkham City na notebooku ASUS K55V.

Wydane w zeszłym roku Batman: Arkham City okazało się jeszcze większym przebojem niż poprzednia część. Sprawdźmy jak najlepsze wirtualne przygody Mrocznego Rycerza radzą sobie na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2 Duo 2.4 G
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: GeForce 8800 GT 512MB

Wymagania jak widać nie szokują. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Ustawienia średnie, DirectX 9, rozdzielczość 1366 x 768

Po testach na G75V wiedziałem, że tryb DirectX 11 jest słabo zoptymalizowany. Na słabszym z naszych notebooków trzymałem się więc DirectX 9. Testowanie na ASUS’ie K55V rozpocząłem od ustawień średnich i rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były bardzo dobre. Gra najczęściej wyświetlała w rejonach 50 klatek, a najniższy zanotowany wynik wyniósł 39 FPS-ów. Płynność rozgrywki była więc bez zarzutu.

Ustawienia wysokie, DirectX 9, rozdzielczość 1366 x 768

Zadowolony z wyników spróbowałem następnie ustawień wysokich. Ku mojemu zaskoczeniu notebook poradził sobie z nimi przyzwoicie. Zdarzały się co prawda spadki poniżej 30 klatek na sekundę i to na tyle duże, że były one widoczne gołym okiem, ale nawet wtedy dało się spokojnie grać.

Podsumowanie

ASUS K55SV wypadł w starciu z Batman: Arkham City całkiem przyzwoicie. Notebook potrafił spokojnie  wyświetlać tę grę na ustawieniach średnich. Przy odrobinie zaparcia dało się grać nawet na opcjach wysokich. Jednocześnie nawet na ustawieniach niskich jest to ładna gra.

Tradycyjnie na koniec warto poznać różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami jakie oferuje ta gra, w czym pomoże Wam umieszczony pod tym testem obrazek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej