autor: Jakub Wencel
Batman: Arkham City - nowe informacje o rozgrywce
W Sieci, a dokładniej na forum ArkhamCity.co.uk, pojawiły się nowe informacje na temat nowych elementów rozgrywki w oczekiwanym sequelu przygód Człowieka-Nietoperza, Batman: Arkham City.
W Sieci, a dokładniej na forum ArkhamCity.co.uk, pojawiły się nowe informacje na temat nowych elementów rozgrywki w oczekiwanym sequelu przygód Człowieka-Nietoperza, Batman: Arkham City. Choć na razie ich prawdziwość nie została oficjalnie potwierdzona przez producenta gry, firmę RockSteady i na taką weryfikację będziemy musieli zapewne trochę poczekać, to brzmią one wyjątkowo interesująco i jak najbardziej realistycznie.
Duża część informacji dotyczy usprawnień sytemu walki. Batman zyska nowe ruchy, umiejętności i sposoby radzenia sobie z przeciwnikami. Pojawić się ma miedzy innymi specjalna kombinacja pozwalająca na uderzenie naraz aż trzech wrogów, a w ogniu walki uzyskamy możliwość chwytania oponentów. Inną, nazwaną „Fallen”, będzie seria szybkich ciosów pięścią połączona z długim kopnięciem, umożliwiająca dodatkowo kolejny atak celu, gdy ten znajduje się w powietrzu. Ma być ona częścią zupełnie nowej kategorii ciosów specjalnych ukrywających się pod nazwą „Terminators”.
Usprawnieniu ma ulec także interakcja ze środowiskiem gry. Mroczny Rycerz ma mieć teraz możliwość wspinania się na wszystko znajdujące się na danym etapie. Przy chodzeniu po linach i przewodach pojawi się element utrzymywania równowagi. Ponadto będziemy mogli w niektórych miejscach prześlizgiwać się pod określonymi przedmiotami, chwytać wystających prętów, jak i ześlizgiwać w dół, przykładowo po rurach. Oba te ruchy będzie można łączyć z kombinacjami – nic nie będzie stało na przeszkodzie, by zsunąć się po rynnie i złapać niespodziewającego się ataku przeciwnika.
Innym sposobem zaskoczenia wrogów będzie opcja błyskawicznego wybicia stopami szyby i wpadnięcia do pomieszczenia przez okno, w przypadku gdy nasz bohater szybuje w odpowiednim kierunku. Z kolei atakując z powietrza i będąc zawieszonym na linie zdołamy rozbroić nawet kilku przeciwników, przeskakując nad nimi w błyskawicznym tempie. Gdy już znajdziemy się w ogniu walki zyskamy możliwość unikania nie tylko zwykłych ciosów, ale także i wystrzelonych pocisków.
Używanie gadżetów ma być przyjemniejsze – teraz Batman będzie mógł to robić nawet podczas sprintu. Ogólne możliwości łączenia różnych typów ruchu zostaną zwiększone i nic nie stanie na przeszkodzie, byśmy zadawali ciosy skacząc bądź biegnąc. Funkcje zabawek Mrocznego Rycerza mają ulec rozszerzeniu, pojawią się też zupełnie nowe gadżety. Peleryna bohatera będzie mogła przetransformować się w specjalne skrzydła, które w bliżej niesprecyzowany sposób mają także posłużyć do ataku przeciwników.
Na wypróbowanie nowych atrakcji Batman: Arkham City, których lista najpewniej nie zamknie się wyłącznie w nowych umiejętnościach bohatera, będziemy musieli poczekać do 2011 roku.