Bannerlord – Shrek czy Warhammer? Zobacz moda Hammerlord 0.4
Gra Mount & Blade II: Bannerlord otrzymała rozbudowaną modyfikację pod tytułem Hammerlord. Jak sugeruje jej nazwa, zmienia ona świat przedstawiony w tej produkcji na mapę rodem z uniwersum Warhammer Fantasy, na której można spotkać Shreka... to znaczy – orka, i to niejednego.
- Hammerlord to tak zwana konwersja totalna do gry Mount & Blade II: Bannerlord;
- mod zmienia świat gry w mapę rodem z Warhammera Fantasy i wprowadza szereg zaczerpniętych z niej ras;
- choć wysiłek włożony w jej stworzenie imponuje, niektóre efekty pracy autora potrafią rozśmieszyć.
Pomimo że studio TaleWorlds dotychczas nie opublikowało oficjalnych narzędzi do tworzenia modyfikacji do gry Mount & Blade II: Bannerlord, niektórzy gracze i tak postanawiają sprawdzić, ile można „wycisnąć” z owej produkcji. Jak się okazuje, tytuł jest podatny na bardzo daleko idące zmiany, czego dowodem jest Hammerlord, czyli totalna konwersja, która zmienia przedstawiony w nim świat w mapę rodem z Warhammera Fantasy. Nim przejdziemy do omówienia jej zawartości, musimy odnotować, że posiadacze Bannerlorda mogą sprawdzić ją organoleptycznie, gdyż mod w wersji 0.4 jest dostępny w serwisie Nexus Mods.
Hammerlord zamienia dostępne w oryginalnej grze królestwa, osady, lordów, klany i jednostki na ich odpowiedniki z uniwersum Warhammer Fantasy. W dotychczasowej Battanii znajdziemy więc leśne elfy, miejsce Imperium zajęło... Imperium, Khuzait stał się krainą orków, Vlandia przeszła transformację w Bretonnię, z kolei miejsce Sturgii zajęła Norsca. Oczywiście zmiany wprowadzone przez autora modyfikacji nie ograniczają się do podmiany tekstu – jak możecie zobaczyć na powyższym obrazku, Hammerlord wnosi do gry całkiem rozbudowany bestiariusz, na czele ze Shreka... to znaczy – na czele z orkami.
Pomimo że twórca Hammerlorda musiał wykonać iście tytaniczną pracę, uczciwie trzeba przyznać, że na widok niektórych jej efektów nie sposób się nie uśmiechnąć. Warto jednak zauważyć, że z uwagi na brak oficjalnych narzędzi, takie rezultaty autor uzyskał głównie poprzez modyfikację pliku skins.xml, o czym pisze na łamach forum Reddit. Inna sprawa, że na tym ostatnim nie brakuje pochwał – gracze gratulują moderowi talentu, jednocześnie zwracając uwagę nie na podobieństwo orków do słynnego zielonego ogra, lecz na fakt, iż obecnie całość przypomina „niskobudżetowy film fantasy z lat osiemdziesiątych”... co może się podobać.
- Oficjalna strona internetowa gry Mount & Blade II: Bannerlord
- Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik do gry
- Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!
- Wszystko o Mount & Blade II: Bannerlord