autor: Michał Jodłowski
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear zadebiutuje na początku 2016 roku
Jak wynika z informacji udzielonych przez deweloperów z firmy Beamdog, Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear zadebiutuje na pecetach na początku 2016 roku. Cena dodatku pozostaje nieznana.
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear – 25-godzinne rozszerzenie fabularne do ulepszonej edycji kultowych Wrót Baldura – zadebiutuje na pecetach na początku przyszłego roku (wersje na Androida i iOS-a najprawdopodobniej ukażą się w późniejszym terminie). Taką informację można wyczytać w wywiadzie, jaki przeprowadził serwis Dragon+ z deweloperami firmy Beamdog. Niestety, cena rzeczonego dodatku wciąż pozostaje nieznana.
Wydarzenia dodatku rozgrywają się pomiędzy tymi, które znamy z pierwszej i drugiej części serii Baldur’s Gate. Jedną z najważniejszych cech produkcji będzie możliwość zaimportowania zapisu gry z Baldur’s Gate: Enhanced Edition, a po jej skończeniu wyeksportowanie go do Baldur’s Gate II: Enhanced Edition, doprowadzając całą opowieść o Dziecku Bhaala do końca przy użyciu jednej postaci. Osoby, które zdążyły już zapomnieć to i owo na temat Siege of Dragonspear, odsyłamy do Serwisu Informacyjnego, gdzie pisaliśmy o najciekawszych cechach opisywanego tytułu, m.in. fabule oraz towarzyszach broni protagonisty. Warto również mieć na uwadze rekomendację Chrisa Avellone – weterana gatunku i głównego projektanta legendarnego Planescape: Torment – który miał okazję przetestować Siege of Dragonspear.
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear niewątpliwie będzie jedną z najważniejszych premier przyszłego roku dla fanów klasycznych, izometrycznych gier RPG. Pozostałe to między innymi druga część rozszerzenia The White March do Pillars of Eternity oraz Torment: Tides of Numenera, duchowy następca wyżej wspomnianego Tormenta.