Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2015, 12:49

autor: Adrian Werner

Baldur’s Gate – nowa odsłona zostanie oficjalnie ujawniona 9 lipca

Na stronie studia Beamdog rozpoczęło się odliczanie do oficjalnego ujawnienia projektu Adventure Y, czyli nowej odsłony cyklu Baldur’s Gate, której akcji osadzona zostanie pomiędzy pierwszą i drugą częścią serii.

Baldur’s Gate – nowa odsłona serii zostanie oficjalnie ujawniona 9 lipca - ilustracja #1

Na oficjalnej stronie odświeżonych edycji serii Baldur’s Gate pojawił się zegar odliczający dni i godziny pozostałe do zapowiedzi nowego projektu studia Beamdog. Na razie nie wiemy na pewno, czym będzie ta produkcja, ale najprawdopodobniej chodzi tu o grę funkcjonującą obecnie pod nazwą Adventure Y, która ma stanowić fabularny pomost pomiędzy wydarzeniami z dwóch odsłon tego cyklu.

Czy faktycznie chodzi o ten projekt przekonamy się 9 lipca o godzinie 19:00, gdyż wtedy to odliczanie dobiegnie końca. Fani zanalizowali kod oficjalnej strony i odkryli, że wtedy uruchomiony także zostanie stream w serwisie Twitch, podczas którego nowa gra zostanie oficjalnie zaprezentowana.

Screen prawdopodobnie pochodzący z Adventure Y.

Na razie nasze informacje na temat Adventure Y są oczywiście wyjątkowo skromne. Wiemy, że będzie to samodzielna gra, która wykorzysta dwuwymiarowy silnik Infinite Engine, a jej celem jest wypełnienie luki pomiędzy pierwszą i drugą częścią serii. Ludzie ze studia Beamdog twierdzą, że to zdecydowanie najbardziej ambitny projekt, nad którym do tej pory pracowali, choć jednocześnie podkreślają, że nie jest to Baldur’s Gate III. Nie znaczy to, że trzecia część serii nie powstanie nigdy, ale na razie zespół woli spróbować swoich sił w nieco mniejszej produkcji.

Warto dodać, że poza Adventure Y, studio Beamdog pracuje nad jeszcze jednym, nieujawnionym do tej pory tytułem, nazywanym na razie Project: Beartrap. Informacje na temat tej gry są jeszcze skromniejsze. Wiemy jedynie, że ma stanowić spore odejście od tego, do czego przyzwyczaił nas zespół w swoich poprzednich produkcjach. Pierwsze konkretny poznamy pod koniec tego lata.

Przypomnijmy, że studio Beamdog to tej pory zajmowało się głównie tworzeniem ulepszonych wersji klasycznych cRPG-ów zbudowanych na silniku Infinity Engine. Do tej pory otrzymaliśmy trzy tego typu produkcje - Baldur's Gate: Enhanced Edition, Baldur's Gate II: Enhanced Edition oraz Icewind Dale: Enhanced Edition. Wielu graczy ma nadzieję, że powstanie także odświeżona edycja Icewind Dale II, ale na razie nie wydaje się ona prawdopodobna. Według szefa zespołu, gra ta stanowiła radykalne odejście od rozwiązań z wcześniejszych tytułów. Wprowadzono masę zmian technologicznych, nowy interfejs oraz przestawiono zasady rządzące rozgrywką na trzecią edycję systemu Dungeon & Dragons i wszystko to znacząco utrudniłoby życie studiu Beamdog. Autorzy nie zarzekają się, że nigdy nie podejmą się tego projektu, ale na razie wolą skoncentrować się na innych przedsięwzięciach.

  1. Oficjalna strona studia Beamdog

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej