Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2020, 18:15

Baldur's Gate 3 zalicza opóźnienie we wczesnym dostępie

Baldur's Gate III nie trafi do wczesnego dostępu w tym miesiącu. Zespół Larian Studios poinformował o opóźnieniach w pracach nad grą, które wymusiły przesunięcie premiery tej wyczekiwanej produkcji.

Baldurs Gate 3 zalicza opóźnienie we wczesnym dostępie - ilustracja #1
Trzecie Baldur’s Gate zalicza drobne opóźnienie.

Już za tydzień doczekamy się premiery trzeciego Baldur’s Gate w ramach wczesnego dostępu. Przynajmniej tak zapowiadali twórcy jakiś czas temu, lecz najwyraźniej nie uda im się dotrzymać tego terminu. Studio Larian poinformowało o przełożeniu daty debiutu Baldur’s Gate III na 6 października. Ogłoszenie opublikowano w ramach wpisu na Twitterze.

Jak zwykle w takich przypadkach, opóźnienie wynika z chęci dopracowania produkcji, aczkolwiek studio Larian nie poprzestało na tak ogólnym (czytaj: mało konkretnym) komunikacie. Prace nad wersją dla wczesnego dostępu zaliczyły pewne opóźnienia, na czym ucierpiały dwa aspekty Baldur’s Gate III. Po pierwsze, tytuł wciąż nie działa dostatecznie stabilnie, a choć to „tylko” Early Access, twórcom zależy na względnie płynnej rozgrywce, jak najrzadziej (a najlepiej wcale) zakłócanej przez przymusowe zamykanie programu. Po drugie, obsuwy dotknęły też zespoły odpowiedzialne za tłumaczenia gry na inne języki.

Dodatkowy tydzień ma pozwolić Larian Studios na nadrobienie zaległości, stąd decyzja o przesunięciu premiery na październik. Zastrzeżono jednak, że wciąż trwa sprawdzanie stabilności gry z pomocą sztucznej inteligencji. SI błyskawicznie przechodzi produkcję i testuje możliwości programu, co pomaga twórcom na wykrycie większości poważnych błędów w działaniu tytułu. Na razie wyniki są zadowalające, ale deweloperzy wciąż nie uznają tego etapu za zakończony. Jeśli jednak wszystko pójdzie zgodnie z planem, Baldur’s Gate III trafi do wczesnego dostępu 6 października na Steamie, GOG.com oraz Google Stadii.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej