Na pełną wersję Baldur's Gate 3 poczekamy do 2023 roku
Niestety, nie ma szans na tegoroczną premierę wersji 1.0 Baldur's Gate 3. Ukazał się za to olbrzymi patch do wczesnego wydania gry.
Mamy złe wieści dla fanów Baldur's Gate III. Wszystko wskazuje na to, że wbrew oczekiwaniom premiera pełnego wydania nie odbędzie się w tym roku. Z bardziej pozytywnych nowin – wczesna wersja produkcji otrzymała nową aktualizację.
Baldur's Gate 3 w wersji 1.0 z małymi szansami na premierę w tym roku
Informacja pochodzi z wywiadu, jakiego Swen Vincke (założyciel studia Larian i dyrektor kreatywny BG3) udzielił serwisowi Eurogamer. Stwierdził w nim, że zespół spodziewa się, iż Baldur’s Gate III opuści wczesny dostęp dopiero w 2023 roku.
Na razie twórcy nie są gotowi podać dokładnego terminu premiery wersji 1.0. Vincke twierdzi jednak, że zespół potrzebuje jeszcze około roku na dotarcie do tego momentu. Mamy nadzieję, że debiut pełnego wydania nastąpi w pierwszej połowie 2023 r.
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate III zadebiutowało w Steam Early Access 6 października 2020 roku. Gra dostępna jest obecnie tylko na PC i w usłudze Google Stadia.
Ukazał się Patch #7 do Baldur’s Gate 3
Z bardziej pozytywnych wiadomości należy wspomnieć, że ukazał się Patch #7 do Baldur’s Gate III. To potężna aktualizacja (waży 32 GB!) z kilkuset zmianami i nowościami. Najważniejsze to:
Nowa klasa (Barbarzyńca)
Dodano klasę Barbarzyńcy z dwiema podklasami:
- Berserker
- Wildheart
Ulepszenia interfejsu
Ulepszono interfejs użytkownika. Zmiany objęły m.in.:
- nowy pasek skrótów;
- gruntowną przebudowę wyglądu arkusza postaci i panelu drużyny, które można swobodnie przesuwać po ekranie;
- bronie, przedmioty i umiejętności – możemy teraz wyszukiwać je za pomocą rozbudowanych filtrów;
- interfejs kolejności tur – teraz wyświetla się w górnej części ekranu i można go przewijać;
- okno minimapy, które ma teraz kształt okręgu.
Zmiany w uzbrojeniu i walce
Nie zabrakło nowych rozwiązań w odniesieniu do uzbrojenia i walki:
- wprowadzono broń, którą można rzucać (np. sztylety, oszczepy, topory czy włócznie);
- dodano broń improwizowaną – można atakować wrogów za pomocą np. mebli, zwierząt czy innych postaci (np. rzucając nimi we wrogów);
- świat gry wzbogacił się o 24 nowe magiczne przedmioty.
Ciekawsza eksploracja i skradanie
Uczyniono eksplorację świata i system skradania nieco atrakcyjniejszymi:
- wprowadzono nowy system nazwany „Room Portal", który ukrywa szczegóły postaci i przedmiotów w zamkniętych lub niezbadanych pomieszczeniach, tym samym zwiększając napięcie podczas eksploracji;
- zdolność do ukrywania się przed postaciami niezależnymi zależy teraz od tego, jak ciemno jest w danym miejscu.
Ulepszenia oprawy audiowizualnej
Gra prezentuje się obecnie lepiej pod względem graficznym i muzycznym:
- dodano nową muzykę;
- zaimplementowano ponad 400 nowych animacji, w tym takie związane z rzucaniem zaklęć przez każdą z klas magicznych;
- ulepszono animacje i pracę kamery w prawie 700 scenkach.
Larian nie na sprzedaż. Studio nie jest także zainteresowane technologią NFT
Na koniec warto wspomnieć, że w wywiadzie z Eurogamerem Swen Vincke stwierdził, iż Larian chce pozostać niezależnym studiem i nie szuka kupca. Ponadto zespół nie ma w planach wykorzystania technologii NFT w swoich grach.
- Grałem w Baldur's Gate 3 i wiecie co? Innego Baldura nie będzie, nie będzie
- Baldur’s Gate 3 – poradnik