Baldur's Gate 3 dostało Patch 4, tym razem licznik stanął na ponad 1000 zmianach i poprawkach [Aktualizacja: hotfix]
Do Baldur's Gate 3 zawitała czwarta duża aktualizacja, która wprowadza m.in. tryb dla daltonistów, a także liczne drobne usprawnienia i „fixy”.
Aktualizacja: Dziś Baldur’s Gate 3 otrzymało jeszcze malutką łatkę (hotfix) na PC, która naprawiła „błąd uniemożliwiający graczom kliknięcie na odfiltrowanych zdolnościach i przedmiotach związanych z wyposażoną bronią”.
Larian Studios kontynuuje łatanie gry Baldur’s Gate 3. Po nieco dłuższej niż zazwyczaj przerwie, deweloperzy z Belgii dostarczyli graczom „łatkę numer 4”, która wprowadza do hitowej produkcji ponad 1000 zmian – głównie poprawek i drobnych udogodnień.
Najważniejszymi nowościami w BG3, które trafiły dzisiaj do gry, wydają się dwie funkcje, tj. tryb dostępności dla daltonistów, a także możliwość dostosowania wyglądu „najmitów” tuż po ich rekrutacji.
Niestety w opisie Patcha 4. nie znajdziemy dodatkowych scen dla epilogu gry, które Larian Studios zapowiedziało już jakiś czas temu. Podejrzewam, że rozszerzone zwieńczenie historii zadebiutuje wraz z ukazaniem się gry na Xboksach Series X/S – co według szefa „Lariansów” ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Baldur’s Gate 3 – Patch 4
Jako że lista zmian jest długa (choć nie tak długa, jak w przypadku poprzedniej aktualizacji), wypiszę tylko kilka poprawek i zmian, które moim zdaniem zasługują na wyróżnienie.
Po cały opis 4. aktualizacji Baldur’s Gate 3 – już ze spoilerami – odsyłam Was pod ten adres.
- Zaktualizowano mechanikę zaklęcia Rozmowa ze zmarłymi, aby można było rzucić je ponownie, jeśli za pierwszym razem nie zadano żadnych pytań (np. jeśli zmarły nie chciał rozmawiać ze swoim zabójcą, a następnie gracz rzucił zaklęcie zmieniające jego wygląd).
- Nie można już w łatwy sposób zrzucić z areny, a tym samym zabić, pewnego potężnego bossa z 3. aktu.
- Rundy walki są teraz wyświetlane pod osobnymi nagłówkami w dzienniku walki, dzięki czemu łatwiej jest rozróżnić, w jakim momencie potyczki coś nastąpiło.
- Naprawiono sztuczną inteligencję niektórych wrogów. Dotąd powodowała ona, że przeciwnicy w trakcie swojej tury jedynie przemieszczali się zamiast nas atakować.
- Pewne stronnictwo wspomoże nas w finałowej walce, jeżeli po ich myśli rozwiążemy wampiryczny wątek w akcie 3.
- Nabywając statuę naszej postaci z cyrku, od teraz wybierzemy czy będzie ona przypominać gracza w aktualnym rynsztunku, stroju obozowym bądź zupełnie nagiego.
- Mroczna Żądza może oskarżyć kogoś innego o morderstwo w pierwszym akcie.
- Naprawiono błąd, który blokował postęp w zadaniu z klaunem Dribblesem.
- Jaheira nie opuści już tak łatwo drużyny we Wrotach Baldura.
- Zwiększono wydajność w zatłoczonych miejscach.
- Naprawiono i zoptymalizowano oświetlenie w Dolnym Mieście we Wrotach Baldura.
W pełną wersję Baldur’s Gate 3 od 3 sierpnia grają posiadacze PC, a 6 września dołączyli do nich użytkownicy PlayStation 5. Od Patcha 3. produkcja Larian Studios zapewnia też wsparcie dla systemów macOS.