Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2023, 17:50

Baldur's Gate 3 dostało Patch 4, tym razem licznik stanął na ponad 1000 zmianach i poprawkach [Aktualizacja: hotfix]

Do Baldur's Gate 3 zawitała czwarta duża aktualizacja, która wprowadza m.in. tryb dla daltonistów, a także liczne drobne usprawnienia i „fixy”.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Aktualizacja: Dziś Baldur’s Gate 3 otrzymało jeszcze malutką łatkę (hotfix) na PC, która naprawiła „błąd uniemożliwiający graczom kliknięcie na odfiltrowanych zdolnościach i przedmiotach związanych z wyposażoną bronią”.

Larian Studios kontynuuje łatanie gry Baldur’s Gate 3. Po nieco dłuższej niż zazwyczaj przerwie, deweloperzy z Belgii dostarczyli graczom „łatkę numer 4”, która wprowadza do hitowej produkcji ponad 1000 zmian – głównie poprawek i drobnych udogodnień.

Najważniejszymi nowościami w BG3, które trafiły dzisiaj do gry, wydają się dwie funkcje, tj. tryb dostępności dla daltonistów, a także możliwość dostosowania wyglądu „najmitów” tuż po ich rekrutacji.

Niestety w opisie Patcha 4. nie znajdziemy dodatkowych scen dla epilogu gry, które Larian Studios zapowiedziało już jakiś czas temu. Podejrzewam, że rozszerzone zwieńczenie historii zadebiutuje wraz z ukazaniem się gry na Xboksach Series X/S – co według szefa „Lariansów” ma nastąpić jeszcze w tym roku.

Baldur’s Gate 3 – Patch 4

Jako że lista zmian jest długa (choć nie tak długa, jak w przypadku poprzedniej aktualizacji), wypiszę tylko kilka poprawek i zmian, które moim zdaniem zasługują na wyróżnienie.

Po cały opis 4. aktualizacji Baldur’s Gate 3 – już ze spoilerami – odsyłam Was pod ten adres.

  • Zaktualizowano mechanikę zaklęcia Rozmowa ze zmarłymi, aby można było rzucić je ponownie, jeśli za pierwszym razem nie zadano żadnych pytań (np. jeśli zmarły nie chciał rozmawiać ze swoim zabójcą, a następnie gracz rzucił zaklęcie zmieniające jego wygląd).
  • Nie można już w łatwy sposób zrzucić z areny, a tym samym zabić, pewnego potężnego bossa z 3. aktu.
  • Rundy walki są teraz wyświetlane pod osobnymi nagłówkami w dzienniku walki, dzięki czemu łatwiej jest rozróżnić, w jakim momencie potyczki coś nastąpiło.
  • Naprawiono sztuczną inteligencję niektórych wrogów. Dotąd powodowała ona, że przeciwnicy w trakcie swojej tury jedynie przemieszczali się zamiast nas atakować.
  • Pewne stronnictwo wspomoże nas w finałowej walce, jeżeli po ich myśli rozwiążemy wampiryczny wątek w akcie 3.
  • Nabywając statuę naszej postaci z cyrku, od teraz wybierzemy czy będzie ona przypominać gracza w aktualnym rynsztunku, stroju obozowym bądź zupełnie nagiego.
  • Mroczna Żądza może oskarżyć kogoś innego o morderstwo w pierwszym akcie.
  • Naprawiono błąd, który blokował postęp w zadaniu z klaunem Dribblesem.
  • Jaheira nie opuści już tak łatwo drużyny we Wrotach Baldura.
  • Zwiększono wydajność w zatłoczonych miejscach.
  • Naprawiono i zoptymalizowano oświetlenie w Dolnym Mieście we Wrotach Baldura.

W pełną wersję Baldur’s Gate 3 od 3 sierpnia grają posiadacze PC, a 6 września dołączyli do nich użytkownicy PlayStation 5. Od Patcha 3. produkcja Larian Studios zapewnia też wsparcie dla systemów macOS.

  1. Baldur’s Gate 3 na Steamie
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry
  3. Baldur’s Gate 3 – oficjalna strona

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej