AWAY: Journey to the Unexpected - zapowiedziano przygodową grę akcji w konwencji anime
Autor The Next Penelope oraz jeden z projektantów poziomów serii Rayman połączyli siły, a owocem tej współpracy będzie AWAY: Journey to the Unexpected. Będzie to przygodowa gra akcji zainspirowana japońskimi kreskówkami dla dzieci, w której równie ważną rolę jak zdolności bojowe odegra umiejętność przekonującej argumentacji.
Kilka lat temu Aurelien Regard opuścił założone przez siebie studio Arkedo i na własną rękę opracował ciepło przyjętą grę wyścigową The Next Penelope. Teraz twórca ujawnił swój kolejny projekt, którym okazała się przygodowa gra akcji AWAY: Journey to the Unexpected. Zmierza ona na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Switch, a premiera ma nastąpić w tym roku.
- Deweloperzy gry: Aurelien Regard i Jim Gennisson
- Wydawca: Playdius Entertainment
- Gatunek: przygodowa gra akcji
- Platformy: PC, PS4, XONE, SWITCH
- Data premiery: 2017 r.
Gra jest znacznie większym i bardziej ambitnym projektem niż minimalistyczne The Next Penelope, dlatego Aurelien Regard zaangażował do pomocy Jima Gennissona, który był projektantem poziomów w kilku odsłonach cyklu Rayman. Poza tym twórcy znaleźli wydawcę w postaci firmy Playdius Entertainment.
Produkcja wzorowana jest na japońskich kreskówkach dla dzieci, zarówno pod względem grafiki, jak i klimatu. Na razie twórcy nie ujawnili żadnych konkretów odnośnie fabuły. Po zwiastunie możemy wydedukować tylko tyle, że historia będzie obracała się wokół przygód chłopca, któremu towarzyszyć będą różne dziwne istoty.
Wydarzenia ujrzymy z perspektywy pierwszoosobowej. Podczas zabawy gracz ma eksplorować świat i walczyć z wrogami. Co jednak ciekawe, wszystkie napotkane postacie będziemy mogli zwerbować. Wymagać to ma jednak przekonania ich do tego w konwersacjach, więc konieczne okaże się odkrywanie konkretnych argumentów mogących wpłynąć na decyzję potencjalnego rekruta.
AWAY: Journey to the Unexpected zaoferuje dosyć nietypową, ale atrakcyjną oprawę graficzną. Świat zostanie wykonany w 3D i autorzy postawili na pełną kolorów kreskówkową stylistykę. Natomiast postacie i wrogowie będą dwuwymiarowymi sprite’ami.