autor: Marcin Skierski
Awaria PlayStation Network potrwa jeszcze kilka dni?
Posiadacze PlayStation 3 na całym świecie od kilku dni nie mogą zalogować się do PlayStation Network. Jeszcze niedawno wydawało się, że problem może potrwać co najwyżej do ostatniej soboty, ale sprawa do dziś nie została rozwiązana.
Posiadacze PlayStation 3 na całym świecie od kilku dni nie mogą zalogować się do PlayStation Network. Jeszcze niedawno wydawało się, że problem może potrwać co najwyżej do ostatniej soboty, ale sprawa do dziś nie została rozwiązana.
Firma Sony zdaje sobie sprawę, że gracze zaczynają się niecierpliwić, dlatego wystosowała nowe oświadczenie na łamach europejskiego blogu PlayStation. Niestety, nie mówi nam ono zbyt wiele. Po raz kolejny zadeklarowano, że trwają prace nad jak najszybszym przywróceniem sprawności PlayStation Network. Nikt jednak nie jest w stanie powiedzieć kiedy to nastąpi.
Z tonu tej wiadomości można wywnioskować, że to być może nawet kwestia kolejnych kilku dni. Przypomnijmy, że przez ten czas niemożliwa jest jakakolwiek sieciowa działalność na PlayStation 3. Odpada więc rozgrywka online, czy też odwiedzanie PlayStation Store i zakup wszelkiego rodzaju wirtualnej zawartości.
Kilka dni temu na amerykańskim blogu PlayStation przyznano, że przyczyną nieoczekiwanej awarii jest „zewnętrzny atak”. Potwierdziły się zatem przypuszczenia, jakoby za aktualnymi problemami Sony stała nieznana grupa hakerów. Pierwsze podejrzenie padło na słynnych Anonimowych (ang. Anonymous), którzy jednak szybko odcięli się od tych oskarżeń. Swoje stanowisko przedstawili w nagraniu, którego możecie posłuchać odtwarzając powyższy klip.
Japoński koncern zapewnia, że tak długi okres oczekiwania związany jest z gruntowną przebudową infrastruktury serwisu. Ma ona zapewnić znacznie lepsze zabezpieczenia i uniknięcie podobnych przypadków w przyszłości. Miejmy nadzieję, że nie potrwa to już zbyt długo i właściciele PlayStation 3 szybko powrócą do rozgrywek sieciowych.