Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2006, 16:41

autor: Piotr Doroń

Autorzy Dragon Quest VIII pracują nad swoją pierwszą pozycją przeznaczoną dla konsoli Sony PS3

Akihiro Hino, prezes studia Level 5, ujawnił na łamach japońskiego magazynu Famitsu nad jaką grą pracuje aktualnie jego zespół. Autorzy m.in. Dragon Quest VIII oraz Rogue Galaxy zajmują się obecnie produkcją Shirokishi Monogatari (White Knight Story). Tytuł ten ukaże się na konsoli PLAYSTATION 3.

Akihiro Hino, prezes studia Level 5, ujawnił na łamach japońskiego magazynu Famitsu nad jaką grą pracuje aktualnie jego zespół. Autorzy m.in. Dragon Quest VIII oraz Rogue Galaxy zajmują się obecnie produkcją Shirokishi Monogatari (White Knight Story). Tytuł ten ukaże się na konsoli PLAYSTATION 3.

W grze, należącej do gatunku jRPG, przejmiemy kontrolę nad chłopcem, który wszedł w posiadanie nadzwyczajnego artefaktu. Umożliwia on transformację człowieka w 7-metrowego wojownika, tytułowego Białego Rycerza. Przeciwnikiem głównego bohatera będzie, jak się można łatwo domyślić, Czarny Rycerz. W między czasie stoczymy jednak walki nawet i z mierzącymi 2000 metrów wrogami oraz zwiedzimy ogromne miasta. W grze znajdzie się również grupa dosyć abstrakcyjnych lokacji – m.in. ogromna metropolia, która spoczywa na grzbiecie jeszcze większego… żółwia. Co ciekawe, będzie on jednym z bossów, których oczywiście będziemy musieli usunąć.

Hino wyjawił w rozmowie z dziennikarzami Famitsu, iż praca nad tak skonstruowaną pozycją jest bardzo wyczerpująca. Do niedawna również niemożliwa – konsole starszej generacji nie pozwalały bowiem na zastosowanie bardzo szczegółowych obiektów trójwymiarowych, pokrytych dokładnymi teksturami. Oznajmił również, że pracownicy Level 5 planowali pierwotnie, aby główny bohater Shirokishi Monogatari wędrował po świecie siedząc na barkach Białego Rycerza, lecz ten musiałby wtedy liczyć ok. 20 metrów wysokości. W sposób znaczny utrudniłoby to prowadzenie walk z mniejszymi osobnikami, więc postanowiono odejść od tego pomysłu. Chłopiec, którego będziemy kontrolować, pozna w trakcie podróży kilka innych przyjaźnie nastawionych postaci. Znajdzie się wśród nich m.in. dziewczyna, używająca do walki pradawnego sztyletu oraz własnego Rycerza, potrafiącego posługiwać się magią.

Walka będzie przebiegać w sposób klasyczny dla japońskiej odmiany RPG. Zmianie ulegnie tylko jedna kwestia – dzięki możliwościom PS3 twórcy są w stanie otworzyć przed graczem ogromny świat, który będziemy mogli podziwiać dzięki niemal nieograniczonemu polu widzenia. Automatycznie pociągnie to za sobą możliwość dostrzeżenia przeciwników z dosyć sporej odległości. Czasami jednak będą oni przeprowadzać niezapowiedziane ataki z ukrycia. Zniknie jednak frustrujący problem niewidzialnych przeciwników oraz pojedynków wystepujących co kilka-kilkanaście sekund.

Hino zdradził również, że nowe technologie umożliwią jego firmie zastosowanie niespotykanych do tej pory rozwiązań, które zwiększą realizm prowadzonych walk. Chodzi tu, jak tłumaczy prezes Level 5, m.in. o nowy, udoskonalony motion-capture, czyli system wyłapywania ruchów ludzkich. Same pojedynki również nie będą przypominać tego, co mogliśmy odglądać do tej pory. Przed samą walką będziemy mogli zaprogramować trzy wybrane przez nas postaci – przyporządkować im ciosy, kolejnośc używania przedmiotów, magii oraz ruchów specjalnych. Utworzymy w ten sposób tzw. palety. Następnie, już podczas walki, będziemy mogli skupić się na analizowaniu ruchów przeciwnika i dobieraniu odpowiednich zagrań. Jeżeli odnotujemy coś niepokojącego, będziemy mogli bardzo szybko zmodyfikować zachowanie któregoś z naszych wojowników w celu lepszego opanowania pola bitwy. Problem polega jednak na tym, że w jednej chwili możliwe będzie skupienie się na pojedynczym podopiecznym, więc jeśli bitwa zostanie zaplanowana w całości źle już na samym jej początku, to zmiana naszej pozycji na lepszą będzie bardzo trudna.

Transformacja w Białego Rycerza będzie głównie podczas walk. W bitwach z większymi rozmiarowo adwersarzami przystąpimy do nich już zmienieni. W trakcie rozgrywki znajda się jednak momenty, w których będziemy kontrolować Białego Rycerza np. podczas zwiedzania określonych lokacji.

Hino zapowiedział, że w trakcie rozpoczynających się już jutro targów Tokyo Game Show 2006 zostanie zaprezentowany pierwszy trailer z gry. Czekamy z niecierpliwością.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej