autor: Dorota Drużko
Autorski silnik twórców Boiling Point wspiera wielordzeniowe procesory
Ukraiński deweloper - Deep Shadows, znany szerszej publiczności jako autor Boiling Point: Road to Hell, po dołączeniu do partnerskiego programu Intela, zdecydował się na modyfikację swojego autorskiego silnika - Vital Engine, pod kątem obsługi procesorów wielordzeniowych. W tym celu wykorzystał intelowską bibliotekę Threading Building Blocks 2.0.
Ukraiński deweloper - Deep Shadows, znany szerszej publiczności jako autor Boiling Point: Road to Hell, po dołączeniu do partnerskiego programu Intela, zdecydował się na modyfikację swojego autorskiego silnika - Vital Engine, pod kątem obsługi procesorów wielordzeniowych. W tym celu wykorzystał intelowską bibliotekę Threading Building Blocks 2.0. Jak nietrudno się domyśleć Roman Lut - dyrektor techniczny studia wypowiadał się o niej w samych superlatywach, dodał też, że obecnie żadne wysokiej jakości narzędzie służące do tworzenia gier nie może obyć bez podobnego wsparcia.
W przypadku produkcji Deep Shadows największa różnica odczuwalna będzie dla posiadaczy Xboxów 360 i komputerów wyposażonych w nowoczesne procesory, gdzie wykorzystanie wszystkich rdzeni znacznie wpływa na wydajność gier. Po implementacji omawianego usprawnienia okazało się, że Vital Engine zyskał na niej aż 40% w przypadku wspomnianych platform. Było to odczuwalne zwłaszcza podczas inicjalizacji gry i wczytywania zapisanych stanów.