Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2015, 12:10

autor: Michał Jodłowski

Autor ścieżki dźwiękowej Wiedźmina 3 stworzy oprawę muzyczną gry Seven

Polskie studia IMGN.PRO i Fool’s Theory poinformowały, że Marcin Przybyłowicz – reżyser dźwięku i kompozytor muzyki w Wiedźminie 3 – stworzy kompletną ścieżkę dźwiękową gry Seven, będącej ich wspólnym projektem.

Szkic koncepcyjny z gry Seven.

Polskie studia IMGN.PRO i Fool’s Theory – twórcy zapowiedzianego niedawno izometrycznego RPG-a pod tytułem Seven – ogłosili, że Marcin Przybyłowicz, reżyser dźwięku i kompozytor muzyki w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie, skomponuje kompletną ścieżkę dźwiękową dla ich wspólnej produkcji, będącej jednocześnie debiutem ekipy z Bielska-Białej (Fool’s Theory). Przybyłowicz dotychczas stworzył motyw przewodni na potrzeby Seven, który można posłuchać na oficjalnej stronie internetowej rzeczonego tytułu, a także przygotował niewielką próbkę innego utworu, przedstawiającą styl muzyczny aktualnie kreowanego soundtracku. Polski kompozytor o swoim najnowszym zleceniu opowiedział w następujących słowach (cytat z oryginalną pisownią pochodzi z informacji prasowej):

Autor ścieżki dźwiękowej Wiedźmina 3 stworzy oprawę muzyczną gry Seven - ilustracja #2

Marcin Przybyłowicz oprócz skomponowania ścieżki dźwiękowej Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, w swoim portfolio ma pracę nad takimi tytułami, jak Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, The Witcher Battle Arena, Zaginięcie Ethana Cartera, Ancient Space czy AfterFall: Insanity. Ponadto jego dzieła zapewniły mu szereg branżowych nagród i wyróżnień, w tym Best Audio 2014 Award (Digital Dragons 2015,) nominację do Excellence in Audio (IGF 2015), Best Sound Design (IGN Best of 2014), Best Audio for an Indie Game (13th Annual GANG Awards) oraz Outstanding Achievement in Sound Design (Annual Game Music Awards 2014).

Jeśli miałbym wybrać jedną rzecz którą lubię najbardziej w swojej pracy powiedziałbym, że to początek każdego projektu. W tej fazie podejmujesz wszystkie istotne decyzje, między innymi – jak twoja gra będzie brzmieć, jaka będzie jej muzyczna tożsamość, jak jej odbiorcy będą ją postrzegać. O to właśnie chodzi w muzyce – my kompozytorzy jesteśmy czarodziejami grającymi na emocjach. Dla mnie wszystko zaczyna się w momencie, w którym uda mi się załapać fale na jakich nadaje świat gry, a w przypadku Seven są one bardzo interesujące. Wszystko kręci się wokół tego jak ludzkość walczyła o przetrwanie po apokalipsie i budowała nową cywilizację na ruinach starej. Jest to świetna baza do pracy – świat Seven zachęca do eksperymentów i szalonych pomysłów. Weźmy na przykład następującą kwestię: jakich instrumentów używają mieszkańcy Peh? To proste – takich które udało im się stworzyć samemu ze złomu, śmieci i wszystkiego innego co można było znaleźć. Jak może to brzmieć? Ja słyszę to na przykład tak. To w połączeniu z bardziej tradycyjnym, akustycznym brzmieniem stanowi esencję muzyki Seven. Mam szczerą nadzieję, że poczujecie to gdy gra w końcu się ukaże.

Przy tej okazji warto również zapoznać się z wywiadem, jaki przeprowadziliśmy z Marcinem Przybyłowiczem na temat muzyki do Dzikiego Gonu, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. Poza tym przypominamy o innej rozmowie na tematy muzyczne, jaką swojego czasu odbył z kompozytorem serwis gamemusic.pl.

Seven nie posiada w tej chwili nawet przybliżonej daty premiery. Wiemy jedynie, że gra przynajmniej początkowo ukaże się tylko na komputerach osobistych i będzie napędzał ją silnik Unreal Engine 4.

Autor ścieżki dźwiękowej Wiedźmina 3 stworzy oprawę muzyczną gry Seven - ilustracja #3

Seven to izometryczna gra RPG osadzona w autorskim settingu Empire of Vethrall, w którym ludzkość doświadczyła niemal kompletnej zagłady. Było to konsekwencją próby ściągnięcia Boga na Ziemię, aby zmusić Go do „odpowiedzenia” za wszystkie krzywdy doznane przez gatunek ludzki na kartach historii. Nad produkcją pracują rodzime firmy: Fool’s Theory oraz IMGN.PRO. Cechą szczególną opisywanego tytułu jest otwarty świat i niekonwencjonalny sposób jego przemierzania za pomocą technik parkour.

Szkic koncepcyjny z gry Seven.