autor: Szymon Liebert
Autor Road Rash myśli o stworzeniu kontynuacji – możliwa akcja na Kickstarterze
Road Rash może powrócić w akcji na Kickstarterze – taki pomysł rozważa Dan Geisler, współtwórca serii. Deweloper przyznał, że wiele zależy od zainteresowania fanów oraz firmy Electronic Arts, która posiada licencję na markę.
Dan Geisler jest gotowy, żeby stworzyć nową odsłonę serii Road Rash – to właśnie ten producent odpowiada za kultową grę motocyklową. Geisler napisał w serwisie Reddit, że po Road Rash 3 czuł się wypalony serią, ale teraz wróciła mu ochota na zajęcie się kontynuacją. Przeszkody są dwie. Pierwszą z nich są finanse, a drugą fakt, że licencja Road Rash jest w rękach Electronic Arts. Geisler wierzy jednak, że przy pomocy Kickstartera i dobrej woli wydawcy sprawa jest możliwa.
„Jestem gotowy, żeby zrobić nową, lepszą odsłonę” – napisał człowiek odpowiedzialny za stworzenie Road Rash. Geisler zaznaczył, że „jeśli zainteresowanie będzie wystarczające, ruszy z projektem na Kickstarterze”. Drugą sprawą jest konieczność nabycia praw do marki od Electronic Arts. Deweloper wierzy, że będzie to możliwe, bo, jak sam mówi, wydawca najwyraźniej nie para się robieniem gier o motocyklach. Czas pokaże, czy jego optymizm spotka się ze zrozumieniem.
Sprawa Road Rash powróciła w wątku pytającym o to, czemu seria nie była kontynuowana. Ku zaskoczeniu wielu osób, na to pytanie odpowiedział sam Geisler, który udowodnił swoją tożsamość publikując zdjęcie z aktualną datą. „[Marka Road Rash] nie powróciła, bo czułem się wypalony po Road Rash 3. Mimo tego, teraz jestem gotowy na następną część. Po prostu potrzebowałem 20 lat odpoczynku” – zażartował Geisler, programista i projektant pierwszych trzech części serii.
Jak Geisler wyobraża sobie następną odsłonę? Jako płatną grę z darmową wersją oferującą dostęp do kilku motorów i tras (nie znajdziemy w niej jednak typowych elementów free-to-play w stylu mikrotransakcji). Producent wspomniał też, że zbudowałby ją przy pomocy silnika Unity na komputery PC i być może inne platformy sprzętowe. Od strony rozgrywki, tytuł miałby bazować na klasycznych rozwiązaniach, czyli mechanice 2.5D i zręcznościowym sterowaniu.
Trudno powiedzieć, czy Geisler dopnie swego i rozpocznie prace nad Road Rash 4, bo wiele zależy od podejścia firmy Electronic Arts. Deweloper zresztą nie oszczędził wydawcy paru cierpkich słów: „Spieprzyli sprawę. Zrobiłem pierwszą, drugą i trzecią część. Przyszła pora na czwórkę”. Naturalnie istnieje możliwość, że Geisler porzuci nazwę Road Rash na rzecz „duchowego spadkobiercy” tytułu. Podobnie postąpili autorzy Torment: Tides of Numenera i wyszli na tym świetnie.
Road Rash to seria gier motocyklowych, w których zawodnicy biorą udział w nielegalnych, brutalnych wyścigach. Pierwsza część wyszła jeszcze 1991 roku. Później pojawiły się dwie oficjalne kontynuacje oraz parę spin-offów. Ostatni większy produkt reprezentujący tę markę to Road Rash: Jail Break z 1999 roku. Kilkukrotnie plotkowaliśmy o tym, że Electronic Arts zamierza wskrzesić Road Rash. Serią interesowało się także studio Criterion.