autor: Krzysztof Sobiepan
Australia kolejną nacją w Sid Meier's Civilization VI
Studio Firaxis Games doda Australię jako następny grywalny kraj w strategii Sid Meier's Civilization VI. Na czele narodu stanie John Curtin, a unikalną jednostką bojową będzie piechota Diggers. Dodatkowo południowcy otrzymają wiele bonusów związanych z budową i walką na wybrzeżach.
Seria Sid Meier's Civilization znana jest z długofalowych planów rozwoju każdej produkcji i najnowsza odsłona uznanej strategii turowej – Sid Meier's Civilization VI – nie jest tu wyjątkiem. Pod koniec zeszłego roku mogliśmy się cieszyć dodaniem do gry Polski jako grywalnej nacji. Studio Firaxis Games nie zwalnia tempa i już zapowiedziało kolejny kraj, który dołączy do międzynarodowych potyczek – Australię. Jej dyplomatycznym przedstawicielem będzie John Curtin – premier tego kraju podczas II wojny światowej. Unikalna umiejętność tego dowódcy – Cytadela Cywilizacji – pozwoli z łatwością wzmocnić obronność tego kraju tuż po agresji najeźdźców. Gdy Australia stanie się celem wojny zaczepnej ze strony innej nacji lub gdy wyzwoli swoje miasto uzyska znaczną premię do produkcji.

Jak wie każdy amator nauk geograficznych, kontynent australijski zaludniony jest najgęściej w nadmorskich okolicach. Fakt ten został oddany także w Cywilizacji, ponieważ większość unikalnych bonusów tego narodu wynika z obecności blisko „wielkiej wody”. Umiejętność „Antypody” sprawi, że budowane na wybrzeżu miasta otrzymają dodatkowe miejsca mieszkalne, a wznoszone nad morzem dzielnice zyskają większe przychody. Piechota tego kraju zastąpiona zostanie jednostką Digger w rozpoznawalnych kapeluszach. „Australijscy chłopcy” także lubują się w oceanie i zyskają dodatkową siłę bojową podczas walk przy linii brzegowej oraz poza własnym terytorium. Unikalnym ulepszeniem hexa będzie zaś gospodarstwo hodowlane, które zostanie udostępnione wraz z opracowaniem idei gildii. Pola wzmocnione tym budynkiem zapewnią przypływ jedzenia oraz produkcji, a dodatkowo będą mogły poprzez kulturę odbierać terytorium należące do innych cywilizacji.
Dodanie Australii jest częścią większej inicjatywy ze strony twórców, pod nazwą “Australian Summer 2017 Update”. Dzięki kolejnej darmowej łatce w grze zagoszczą narzędzia moderskie i zostanie dodane zapowiadane wcześniej wsparcie dla Warsztatu Steam. W trybie wieloosobowym gracze będą w końcu mogli tworzyć grupy ze znajomymi i wspólnymi siłami walczyć z przeciwnikami SI lub ludzkimi oponentami.
Na ten moment nie jest znana cena oraz dokładny termin premiery płatnego dodatku z Australią w roli głównej. Biorąc pod uwagę tytuł aktualizacji, nastąpi to jednak niedługo („australijskie lato” na południowej półkuli trwa jeszcze zaledwie przez tydzień). Co do ceny, poprzednie DLC z Królową Jadwigą kosztowało 4,99 euro (ok. 22 zł), więc najprawdopodobniej za podobną kwotę będzie można poznać się z Johnem Curtinem.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału
- Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy
- Oficjalna strona gry Sid Meier's Civilization VI