Nowy gameplay z Atomic Heart
W sieci pojawił się nowy gameplay z Atomic Heart. Przybliża on rozmaite elementy gry, takie jak walka, poziom trudności, otwartość świata czy jazda samochodem.
Serwis IGN udostępnił kolejne nowe fragmenty gameplau z Atomic Heart – FPS-a science fiction, w którym trafimy do retrofuturystycznej wersji Związku Radzieckiego. Ich prezentacji towarzyszy narracja, która przybliża poszczególne aspekty gry w oparciu o słowa jej reżysera – Roberta Bagratuniego ze studia Mundfish.
Wideo możecie obejrzeć poniżej. Pod nim znajdziecie zaś wynotowane najważniejsze z omówionych kwestii (większość z nich poruszono po raz pierwszy). W zestawieniu z tym, co już wiemy o grze, daje to jej dość szczegółowy obraz.
Atomic Heart w pigułce
Walka
- Projekt gry zakłada, że jest w niej dużo wrogów i mało amunicji – dlatego trzeba często uciekać się do walki wręcz, by przetrwać poszczególne starcia.
- Każda broń, którą posługujemy się w zwarciu, została pieczołowicie zaprojektowana, aby korzystanie z niej było unikalne. Co więcej, istnieją mechaniki pozwalające kumulować energię, którą następnie da się wykorzystać do strzelania ze specjalnych energetycznych broni.
- Jeśli zaś chodzi o bronie do walki wręcz, ich ulepszanie zapewnia potężne ataki, dające przewagę niezapewnianą przez pistolety czy strzelby. Kluczem będzie więc naprzemienne korzystanie z wielu typów oręża i dostosowywanie taktyki pod określone grupy wrogów.
Poziom trudności
- W grze będą trzy poziomy trudności – fabularny, normalny i wysoki. Rozgrywka była projektowana z myślą o tym drugim.
Moce żywiołów
- W Atomic Heart występują moce dwóch żywiołów – lodowe i elektryczne. Ognistych nie ma, ale część broni może wystrzeliwać pociski zapalające, dzięki którym da się strawić przeciwników w płomieniach.
- Mieszając je, uzyskamy zaś efekty pokroju pierścienia ognia, pułapek zamrażających bądź porażających etc.
Skradanie się
- Produkcja jest pozbawiona trybu skradankowego jako takiego – nie da się jej ukończyć bez walki. Poszczególnych wrogów można jednak eliminować po cichu, by zmniejszyć ich liczebność w danym starciu.
Jazda samochodem
- W grze jest tylko jeden model samochodu, którym da się jeździć – ma to korespondować z wizją retrofuturystycznego Związku Radzieckiego. Auto przydaje się w przemierzaniu rozległego świata.
- Być może w DLC zostanie dodanych więcej wehikułów (wspomniano o autobusach i traktorach).
Atomic Heart a otwarty świat
- Świat Atomic Heart nie jest w pełni otwarty – twórcy uważają, że zaszkodziłoby to narracji. Zapewniają jednocześnie, iż jest on na tyle duży, by fani eksplorowania wirtualnych przestrzeni mieli co robić.
- Historię opowiedziano zarówno przez dialogi, jak i otoczenie. W jej tworzeniu inspirowano się klasyką science fiction powstałą od 1930 do 1989 roku.
Dla przypomnienia dodam, że Atomic Heart ukaże się 21 lutego 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Od dnia premiery tytuł będzie oferowany również w usłudze PC/Xbox Game Pass. Co istotne, gra ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej, tj. zarówno z dubbingiem, jak i z przetłumaczonymi napisami.